بیانیه اعتراضی حزب جمهوریخواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران علیه اعمال ضد بشری سران رژیم جمهوری اسلامی خطاب به مقامات بین المللی

چهارشنبه, 6ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

 دبیرکل سازمان ملل متحد

ریاست سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحددرامور ایران

رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا

به تاریخ ششم آبان ماه ۱۴۰۰ خورشیدی برابر با بیست و ششم ژانویه ۲۰۲۲

بیانیه اعتراضی حزب جمهوریخواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران علیه اعمال ضد بشری سران رژیم جمهوری اسلامی خطاب به مقامات بین المللی

 با احترام،

 لازم می دانیم در مورد وضعیت تراژیک و خطرناک موجود در برخی از عرصه های که طی۴٣سال استقرار رژیم دینی در ایران، بر عموم شهروندان ایرانی اعمال شده است، نگرانی های خود را به استحضاربرسانیم.

همانگونه که میدانید سران دیکتاتور حکومت جمهوری اسلامی با ایجاد بحران های بین المللی و حمایت از تروریسم و شرکت در جنگ های نیابتی با صرف هزاران میلیارد از حاصل دسترنج کارگران محروم و شهروندان ایرانی بدون توجه به فقر و فلاکت و بیماری های مختلف در ایران، شرایط اسفباری برای میلیون ها ایرانی ایجاد کرده اند که بیم گرسنگی و قحطی در کشور می رود.   

ما آگاهیم که تاکنون رژیم جمهوری اسلامی به خاطر نقض آشکار حقوق بشر و سرکوب آزادی های شهروندی و جنایت علیه بشریت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیش از شصت و پنج بار محکوم گردیده است اما حاکمیت جمهوری اسلامی بدون توجه به قطعنامه های صادره همچنان به اعمال ضد بشری خود ادامه می دهد.

رژیم دینی حاکم بر ایران بدون توجه به موازین حقوق بشری به طور دائمی و بی وقفه به جنایات زیر ادامه می دهد:

١. جمهوری اسلامی با انجام اعدام های گروهی و با اتهامات واهی جان هزاران زن و مرد آزادیخواه را گرفته است. اعدام شدگان از حق داشتن وکیل مدافع و هیئت منصفه برخوردار نبوده اند. کشتار این زندانیان سیاسی بخش بزرگی در زندان های سراسر کشور و بخشی بوسیله باندهای تروریستی حکومتی در داخل و خارج از کشور انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

٢. طبق اصل٢٧قانون اساسی خود جمهوری اسلامی اعتراض شهروندان حق قانونی به شمار می رود. اما این اعتراضات با کشتارهای خیابانی روبرو می شود. علی رغم این که اعتراضات انبوه خیابانی به صورت مسالمت آمیز، به شکل خشونت پرهیز و بدون حمل سلاح برای اعتراض به گرانی و بیکاری و عدم پرداخت چندین ماه حقوق ماهانه خود انجام گرفته است شوربختانه به فرمان حکومت هربار با تیراندازی با سلاح جنگی و ضرب و شتم تظاهرکنندگان جان هزاران تن را گرفته اند و تعداد بیشماری را نیز مجروح و دستگیر و زندانی کرده اند.

٣.حذف فیزیکی زندانیان سیاسی زیر شکنجه و یا بعلت آلوده بودن فضای زندان ها به بیماری های مختلف و نبود امکانات پزشکی و دارویی و عدم انتقال به بیمارستان انجام می شود. برای نمونه از قتل شاعر و نویسنده و فیلمساز بکتاش آبتین که عمدا دیر به بیمارستان منتقل شد و در نتیجه جان خودرا از دست داد می توان نام برد.

۴. شکنجه روحی و جسمی زنان و مردان آزادیخواه که اغلب منجر به مرگ آنان می شود نیز به کرات انجام می شود، این قربانیان مخفیانه و شبانه، بدون اطلاع بستگانشان بخاک سپرده می شوند.

۵. گروگانگیری ایرانیان دو تابعیتی توسط جمهوری اسلامی در راستای سیاست آزار و گروکشی است

۶. بازگرداندن زندانیان سیاسی بیمار که در مرخصی استعلاجی بسر می برند به زندان پیش از معالجه ی کامل، همچون محمد نوریزاد وخانم نسرین ستوده و بسیاری دیگر در جهت خاموش کردن اعتراض این مبارزان است.

٧. محاکمه غیرمتعارف و ناعادلانه در دادگاه پنج دقیقه ای خانم نرگس محمدی فعال حقوق بشر پس از دو ماه شکنجه در سلول انفرادی و صدور حکم ٨ سال زندان و٧٠ ضربه شلاق برای ایشان نمونه دیگری می باشد.

٨. تبعید نابهنگام زندانیان سیاسی بیمار و سالخورده  به نقاط دور و بد آب و هوا که منجر به مشکلات عدیده برای خود و خانواده های آنها می شود همچون کیوان صمیمی٧٣ساله که از انواع بیماری ها رنج می برد خلاف قوانین انسانی است.

٩.عدم تفکیک زندانیان سیاسی زندانیان عادی یکی دیگر از روشهای آزار زندانیان سیاسی است: تاکنون بارها زندانیان سیاسی از سوی زندانیان عادی و جنایتکار مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

١٠. یورش یگان های ویژه سپاه پاسداران به زندانیان سیاسی و ضرب و شتم بی رحمانه آنها از اقداماتی می باشد که جمهوری اسلامی برای ایجاد سکوت در زندانها مرتب مورد استفاده قرار می دهد.

طی سه هفته اول سال  ٢٠٢٢ میلادی ٢٩ تن اعدام شده اند و تعدادی زیر حکم ناعادلانه اعدام قراردارند و تعدادی هم بر اثر فشارهای جسمی و روحی اقدام به خودکشی کرده اند.

اما در مورد مشکلات محیط زیست باید بگوییم که به دلیل قطع بی رویه جنگل ها و بعلت عدم کاردانی در کار سدسازی های غیراستاندارد ملت ایران چهار فصل سال در عذاب مضاعف بسر می برند. اکنون در فصل زمستان بخش شمالی کشور دچار برف و باران و بسته شدن جاده ها و قطع رابطه روستاها با بخش و شهرستان ها جهت دریافت کمک های خوراکی و دارویی و پوششی است. در بخش جنوب و جنوب شرقی کشور وجود سیل های ویرانگر تمامی دارایی های مردم محروم را سیل با خود برده و تلفات جانی بسیاری نیز در برداشته است اما مسئولین خودکامه بدون توجه به چنین فجایعی همچنان در پی صرف سرمایه مردم برای ساخت بمب و موشک و دخالت در جنگ های نیابتی در کشورهای دیگر می باشند.

حزب سوسیال دموکرات ولائیک ایران خواهان اعزام هیئت های نظارتی در امور زندان ها و شرایط اسفبار محیط زیست کشورمان ایران می باشد.

 حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.