یاشار توحیدی، سارا عسکری و محمد ایران نژاد به حبس و جزای نقدی محکوم شدند

پنجشنبه, 7ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یاشار توحیدی، محمد ایران نژاد و سارا عسکری، شهروندان ساکن تهران توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به مجموعا بیش از ۷ سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند. در صورت تایید این احکام در مرحله تجدیدنظر ۲ سال و ۹ ماه زندان برای آقایان توحیدی و ایران نژاد قابل اجرا خواهد بود. همچنین محکومیت خانم عسکری به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یاشار توحیدی، محمد ایران نژاد و سارا عسکری توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

براساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، صادر و به این شهروندان ابلاغ شده است، یاشار توحیدی و محمد ایران نژاد از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروه‌های چپ مارکسیستی و تبلیغ علیه نظام” به ۳ سال و ۵ ماه حبس تعزیری و سارا عسکری به اتهام “نشر اکاذیب” به ۶ ماه حبس و پرداخت ۷ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

در صورت تایید این احکام در مرحله تجدیدنظر ۲ سال و ۹ ماه زندان برای آقایان توحیدی و ایران نژاد از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروه‌های چپ مارکسیستی” قابل اجرا خواهد بود. همچنین محکومیت خانم عسکری به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۲۷ دیماه در این شعبه برگزار شده بود.

این افراد شهریورماه امسال از بابت این پرونده طی ابلاغیه ای به شعبه ۳ بازپرسی دادرسی اوین به ریاست قاضی محمدمهدی براعه احضار شده بودند.

آقای توحیدی در تاریخ ۲ تیرماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از ۱۲ روز با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

محمد ایران نژاد و یاشار توحیدی پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته اند


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.