اعدام ارمغان دائمی جمهوری اسلامی برای مردم ایران: باز هم اعدام در نقاط مختلف کشور و انتقال دست کم دو زندانی به انفرادی برای اعدام

پنجشنبه, 9ام آبان, 1392
اندازه قلم متن

edam

یازده نفر از جمله دو زن در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند

آژانس خبری موکریان خبر از اعدام یازده نفر از جمله دو زن در زندان مرکزی ارومیه می دهد.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید” آقایان کامل سعیدی، کامل حبیبی، زکی خانی، محمد گُرجی، مصیب ساداتی،ولی محمد زاده، یدالله محمودی؛ صبح روز سه شنبه، در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.

طی گزارش خبرگزاری موکریان علاوه بر هفت نفر ذکر شده، چهار نفر دیگر نیز که هنوز اسامی آنها مشخص نشده است، صبح امروز در زندان مرکزی ارومیه اعدام شده اند که دو تن از آنها زن بوده اند.

*****

ادامه فشار و سلول انفرادی برای شش زندانی محکوم به اعدام اهل سنت

کاوه (خالد) ویسی و مختار رحیمی طی تماس تلفنی با بستگانشان از شرایط سخت سلول‌های انفرادی وزارت اطلاعات گفتند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یک‌شنبه ۷ مهر ماه ماموستا کاوه ویسی و مختار رحیمی که با محکومیت اعدام روبرو هستند، از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به نقطه نامعلومی منتقل شدند.

طی روز گذشته این دو زندانی عقیدتی- سیاسی اهل سنت که به اعدام محکوم شده‌اند موفق به تماس با خانواده خود شده و از شرایط سخت سلول‌های انفرادی در زندان اوین گفته‌اند.

یکی از نزدیکان ایشان به گزارشگر هرانا گفت: “کاوه ویسی به همراه مختار رحیمی از بند ۲۴۰ زندان اوین تماس گرفتند. ایشان در قسمتی که جزئی از بند ۲۰۹ اوین محسوب می‌شود نگهداری می‌شوند. کاوه ویسی خبر داد که تحت فشار سیستماتیک قرار دارد و از حمام و هواخوری در سلول انفرادی بکلی محروم است. وی گفت از حال باقی زندانیان اهل سنت خبری ندارد.”

این منبع در ادامه خاطر نشان کرد: “وسایل شخصی کاوه ویسی و مختار رحیمی را از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر به اوین منتقل کرده‌اند و این موضوع باعث نگرانی هرچه بیشتر دوستان و خانواده این دو روحانی اهل سنت نسبت به اجرای حکم اعدام ایشان شده. مسئولین زندان رجایی شهر هنگامی که وسایل شخصی و کتب کاوه و مختار را جمع آوری می‌کردند به همبندیان ایشان گفتند که این دو در بند ۸ زندان اوین نگهداری می‌شوند. در حالی که طی تماس تلفنی کاوه و مختار معلوم شد در سلول انفرادی بسر می‌برند و وسایلشان نیز به ایشان تحویل نشده است.”

گفتنی است، از سرنوشت کاوه شریفی، بهروز شاه‌نظری، طالب ملکی و شهرام احمدی اطلاع دقیقی در دست نیست. این چهار زندانی عقیدتی- سیاسی اهل سنت نیز در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شده‌اند و در تاریخ چهارشنبه ۱۷ مهر ماه از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به مکان نا‌معلومی منتقل شدند.

طی تماسی کوتاهی که شهرام احمدی با خانواده خود داشت وی نیز اعلام کرده بود که در سلول‌های انفرادی وزارت اطلاعات در زندان اوین و در شرایط بسیار سختی نگهداری می‌شود.

شهرام احمدی طی آخرین تماس خود از شکنجه‌های روانی و محرومیتهای فراوان در سلول انفرادی سخن گفته بود.

*****

 اعدام یک زن و یک مرد در زندان رجایی شهر کرج

یک زن که متهم به قتل یک پلیس با انگیزه ناموسی بود به همراه یک متهم به قتل دیگر در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته ۴ زندانی متهم به قتل جهت اجرای حکم اعدام از بندهای خود به سلول انفرادی منتقل شدند.

متهم اول میترا شهنوازی از بند زنان زندان قرچک ورامین جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شد. وی که ۱۱ سال پیش به اتهام قتل یک پلیس با انگیزه ناموسی بازداشت شده بود، سحرگاه امروز در زندان رجایی شهر کرج بدار آویخته شد.

متهم دیگر یک زندانی به نام “رهبر” بود که در بند ۴ زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد و از ۸ سال پیش به اتهام قتل عمد در زندان بسر می‌برد. وی بعد از ظهر روز گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل و سحرگاه امروز حکم وی از طریق چوبه دار به اجرا درآمد.

میلاد مستخدم از بند ۶ و علیرضا علیپور از بند ۲ هر دو به اتهام قتل عمد به پای چوبه دار رفتند که هردو با گرفتن وقت از شاکی اجرای حکمشان به تعویق افتاد.

یکی از زندانیان زندان رجایی شهر کرج به گزارشگر هرانا گفت: “سحرگاه امروز ساعت ۶ زندانیانی که بند آن‌ها نزدیک حیاط بهداری است از صدای جیغ زنی که قرار بود اعدام شود (میترا شهنوازی) بیدار شدند. زندانیان همه از این صدا‌ها دچار افسردگی روحی شده‌اند.”

یک منبع دیگر به گزارشگر هرانا گفت: “میترا شهنوازی بشدت بیمار بود و ما باورمان نمی‌شود آن‌ها به جسم بیمار وی نیز رحم نکرده‌اند. وی مدت ۱۱ سال در زندان بصورت بلاتکلیف بسر برده بود. وی به علت دفاع از ناموس خود مرتکب قتل یک مامور نیروی انتظامی شده بود.”

 *****

یک شهروند در ساری به دار آویخته شد

 یک شهروند که از سوی دادگاه انقلاب ساری با حکم مرگ مواجه شده بود، روز سه شنبه، هفتم آبان ماه، در زندان ساری به دار آویخته شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جعفری، دادستان عمومی و انقلاب ساری در این خصوص گفت: “محکوم علیه به اتهام نگهداری ۹ کیلو و ۴۲۰ گرم کراک با حکم شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب ساری به اعدام محکوم شد و حکم صادره نیز مورد تأیید رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور قرار گرفت.”

وی افزود: “تقاضای عفو نامبرده در ۲ مرحله از سوی کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه رد شد که دیروز در محل زندان ساری اعدام شد.”

*****

اعدام یکی از زندانیان سیاسی تبعیدی هموطن بلوچ در زندان همدان

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یکی از زندانیان سیاسی هموطن بلوچ که به زندان همدان تبعید شده بود در همانجا به دار آویخته شد .
روز شنبه ۴ آبان ماه شهید راه آزادی مردم ایران ایوب بهرام زهی ۲۹ ساله همزمان با اعدام های انتقام جویانه در زاهدان، در زندان همدان به دار آویخته شد اما نام وی را جزء اعدام شدگان زندان زاهدان اعلام کرده اند.

شهید راه آزادی مردم ایران ایوب بهرام زهی بهار ۱۳۸۹ در راسک دستگیر شد و ۱۴ ماه او را در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دادند تا وی را وادار به اعتراف علیه خودش نمایند.سپس او را به زندان مرکزی زاهدان منتقل کردند اما در جریان اعتراضات گسترده زندانیان سیاسی نسبت به برخوردهای غیر انسانی و شرایط قرون وسطایی در زندان مرکزی زاهدان او را به زندان همدان تبعید نمودند ، تا اینکه روز شنبه ۴ آبان ماه وی را به دار آویختند.

علاوه بر جانباخته راه آزادی ایوب بهرام زهی ، یکی از روحانیون اهل سنت به نام مولوی سلمان میایی که مشغول تدریس علوم دینی در چابهار بود و در زمستان ۱۳۸۹ دستگیر شده بود ، روز شنبه در زندان خرم آباد به دار آویخته شد. او در زندان زاهدان زندانی بود و در جریان اعتراضات گسترده زندانیانی سیاسی وی را به زندان خرم آباد تبعید نمودند و روز شنبه او را در خرم آباد به دار آویختند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام انتقام جویانه و کینه توزانه زندانیان سیاسی بلوچ را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی در دادگاه جنایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۸ آبان۱۳۹۲ برابر با ۳۰ اکتبر۲۰۱۳

*****

دست کم دو زندانی جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند

دست کم دو زندانی در زندان رجایی شهر کرج با اتهام قتل عمد جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میلاد مستخدم ۲۵ ساله که به اتهام قتل عمد از سال ۱۳۷۸ در زندان بشر می‌برد، ساعاتی پیش به سلول انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

یکی از زندانیان این زندان به گزارشگر هرانا گفت: “میلاد مستخدم که متهم است در ۱۹ سالگی مرتکب قتل شده از بند ۶ به سلول انفرادی منتقل شده است. یک زندانی متهم به قتل دیگر از بند ۲ (دارالقرآن) به سلول انفرادی منتقل شده و احتمالا احکام ایشان سحرگاه فردا به مورد اجرا در خواهد آمد.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.