کاهش شدید اعتبارات ویژه معلولان در بودجه سال آینده شهرداری تهران

یکشنبه, 10ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران اعتبارات مربوط به معلولان کم شده است و «ردیف اعتباری بهسازی معابر جهت تردد معلولان و سالمندان» حذف شده است.

روزنامه «پیام ما»، چاپ تهران، در گزارشی در این باره نوشته است علاوه بر حذف بودجه بهسازی معابر که سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان تعیین شده بود، بودجه خدمات‌رسانی به معلولان شهر تهران نیز از ۱۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۵ میلیارد تومان برای سال آینده کاهش یافته است.

کاهش شدید اعتبارات برای معلولان در حالی رخ داده است که بودجه ۵۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ با رشد ۵۱ درصدی مواجه بوده است.

روز ۲۸ آذر امسال خبرگزاری دولتی ایرنا در گزارشی با اشاره به اینکه «۹۸ هزار معلول و ۶۰ هزار جانباز» در تهران زندگی می‌کنند، از تهران به عنوان «شهری سخت» برای زندگی این افراد نام برد و نوشت از ۲ هزار بوستان شهری در پایتخت ایران تنها ۱۱۴ بوستان برای مناسب‌سازی شده است.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، نیز به این خبرگزاری گفته بود در سال‌های گذشته «اقدامات جدی» برای معلولان انجام نشده و در بودجه شهرداری، موضوع مناسب‌سازی مکان‌های عمومی برای معلولان لحاظ شده است.

علاوه بر بودجه شهرداری تهران، اعتبارات اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان از بودجه سال آینده کل کشور نیز کاهش یافته است و روز ۱۳ آذرماه شماری از افراد دارای معلولیت در اعتراض به این موضوع مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

بر اساس آخرین آمار سازمان بهزیستی، بیش از یک میلیون و ۷۱۰ هزار نفر معلول در ایران دارای پرونده هستند. همایون هاشمی، نماینده مجلس ایران، سال ۱۳۹۷ گفته بود ۱۰ میلیون معلول در ایران وجود دارد که چهار میلیون نفر آنها دچار معلولیت شدید یا بسیار شدید هستند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.