تایید محکومیت خدیجه مهدی پور در دادگاه انقلاب

چهارشنبه, 13ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – محکومیت خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی در زندان ایلام عینا تایید شد. خانم مهدی پور پیشتر توسط دادگاه انقلاب محاکمه شده و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲۰ ماه حبس در خصوص او قابل اجرا است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محکومیت خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی در زندان ایلام عینا تایید شد.

به گفته یک منبع مطلع با اشاره به اینکه تایید حکم علیرغم تسلیم به رای صورت گرفته به هرانا گفت: «امروز تایید حکم به او ابلاغ شده و مجددا تاکید کرده‌اند که از تمامی مزایای یک زندانی همچون مرخصی و عفو و … محروم است.»

لازم به ذکر است زندانی با عدم استفاده از حق اعتراض و تسلیم به رای غالبا با تخفیف در حکم اولیه توسط دادگاه بدوی مواجه می‌شود. با این حال حکم بدوی خانم مهدی‌پور عینا تایید شده است.

هرانا اخیرا در گزارشی به بررسی آخرین وضعیت این زندانی سیاسی در زندان ایلام و فشار نهادهای امنیتی جهت آزار و اذیت وی توسط زندانیان با جرائم عمومی پرداخته بود.

خدیجه مهدی پور در تاریخ ۱۸ مهرماه امسال توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل عموی خود بازداشت و پس از ۲ روز به زندان ایلام منتقل شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و توهین به رهبری” محاکمه شده و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲۰ ماه حبس در خصوص او قابل اجرا است.

خانم مهدی پور همچنین از اتهام “هواداری از گروه‌های مخالف نظام” تبرئه شد. به گفته یک منبع مطلع به خانم مهدی پور عنوان شده است که به دلیل توبه نکردن مشمول آزادی مشروط و آزادی زودهنگام نخواهد شد.

وی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. او در تاریخ ۱۲ مهرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در ایلام بازداشت و نهایتا توسط دادگاه انقلاب ایلام به پرداخت سه میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شده بود.

خدیجه مهدی پور، ۳۴ ساله و ساکن ایلام است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.