“مرگ بر آمریکا”ی علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران، کشتی‌گیران ایران را از شرکت در مسابقات تگزاس محروم کرد

پنجشنبه, 14ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

علیرضا دبیرمرگ بر آمریکا"ی یک نفر، کشتی‌گیران ایران را از شرکت در مسابقات تگزاس محروم  کرد

علیرضا دبیر 

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی آزاد ایران، در نامه ای به رئیس فدراسیون کشتی آمریکا گفته است که هنوز روادید ورود برای شش تن از  اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران از جمله خود او صادر نشده و به همین خاطر حضور کشتی گیران ایرانی در مسابقات تگزاس از  نگاه او منتفی است. قرار بود تیم های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا در بیست و سوم بهمن رقابت های دوستانه ای در تگزاس انجام بدهند.

اما، شعار “مرگ بر آمریکا”ی علیرضا دبیر، رئیس فدارسیون کشتی ایران، عاقبت کل کاروان کشتی گیران این کشور را از سفر به آمریکا و شرکت در مسابقات تگزاس محروم کرد.

در سیزدهم دی ماه گذشته علیرضا دبیر در گفتگو با سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت که همه باید التزام عملی به شعار “مرگ بر آمریکا” داشته باشند، هر چند خود او دارای اقامت دایم در آمریکا است و به این کشور رفت و آمد منظم هم داشته است. علیرضا دبیر در اظهارات بعدی خود حتی تأکید کرد که او از آمریکا بدش می آید.

سخنان رئیس فدراسیون کشتی آزاد ایران مغایر با اصول اتحادیه جهانی کشتی است که هرگونه نفرت پراکنی سیاسی را نسبت به کشورهای عضو این اتحادیه منع می کنند. علیرضا دبیر پیش از این عضو شورای شهر تهران نیز بوده است.

بر پایۀ برخی گزارش ها به اعضای کاروان ایران در امارات گفته شده که سفارت آمریکا روادید نفرات باقی مانده کاروان ایرانی را به غیر از البته علیرضا دبیر صادر می کند. اما، به نظر می رسد که رئیس فدراسیون کشتی ایران از قبل سفر کاروان کشتی گیران این کشور به آمریکا را لغو کرده چون می دانسته خود او اجازۀ ورود به آمریکا را نخواهد داشت. 

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. علیرضا دبیر بیسواد چرا اجازه داده شده عضو شورای شهر تهران بشه
    علیرضا دبیر یک انقلابی احمق و اسلام گرای بیسواد
    اصلا جمهوری اسلامی لازم نبود بوجود بیاد