فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت سه کارگر همزمان با مصدومیت دو کارشناس اورژانس

پنجشنبه, 14ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – روز گذشته و امروز پنجشنبه ۱۴ بهمن،  در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، سه کارگر در ساوجبلاغ و تبریز، حین انجام کار دچار حادثه شدند طی این حوادث دو کارگر مصدوم شده و یک کارگر جان خود را از دست داد. بعلاوه ۲ تن از کارشناسان اورژانس کرمان، بر اثر وقوع سانحه تصادف در مسیر بازگشت از بیمارستان، دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، امروز پنجشنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از مصدومیت دو کارگر در این شهر خبر داد.

سیامک نوروزی با اشاره به آتش سوزی در یکی از دستگاه‌های کبریت سازی کارخانه تولیدی در تبریز، عنوان کرد: دقایق آغازین حادثه، کارگران حاضر در کارخانه با بکارگیری تعدادی خاموش کننده‌های دستی اقدام به اطفاء حریق کرده بودند که در ادامه اطلاع‌رسانی این حادثه به سامانه ۱۲۵ و واکنش سه ایستگاه عملیاتی آتش نشان منجر به اطفاء کامل این حریق شد.

وی افزود: این حادثه دو مصدوم از کارگران این کارخانه را به همراه داشت که جهت مداوا در اختیار اورژانس قرار گرفتند.

مرگ یک کارگر در ساوجبلاغ

به گزارش رکنا، روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰، فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ، از جان باختن یک کارگر بر اثر سقوط در چاه در این شهرستان خبر داد.

علی سلیمانی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: در پی گزارش مرگ کارگری در منطقه “آران” ساوجبلاغ، تیمی از ماموران کلانتری ۱۲ گلسار برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. در بررسی ها و تحقیقات اولیه مشخص شد کارگری ۳۳ ساله در حال حفرچاه بوده که به دلیل پاره شدن سیم بالابر، به داخل چاه سقوط کرده و جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: جسد این کارگر با تلاش نیروهای امدادی از داخل چاه خارج و برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی تحویل شد.

مصدومیت ۲ تن از کارشناسان اورژانس کرمان

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰، رئیس اورژانس کرمان از مصدومیت ۲ نفر از کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی در این شهر خبر داد.

صابری در خصوص جزئیات این حادثه بیان کرد: ۲ نفر از کارشناسان اورژانس ۱۱۵ کرمان ساعت ۲۳ و ۸ دقیقه روز چهارشنبه، بعد از تحویل بیمار به بیمارستان افضلی پور و حین بازگشت به پایگاه در بزرگراه «امام خمینی» کرمان، در پی برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با آمبولانس و انحراف آمبولانس از مسیر خود، دچار آسیب و جراحت از ناحیه سر و صورت شدند.

وی افزود: هر ۲ کارشناس اورژانس پیش بیمارستانی به مرکز آموزشی درمانی «باهنر» منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

وی حال عمومی هر دو این کارشناسان مصدوم شده را مساعد اعلام کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.