فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۵ کارگر در خراسان رضوی

شنبه, 16ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، بر اثر انفجار یک دیگ بخار در کارخانه حلوا شکری بیدک در شهرک صنعتی کلات واقع استان خراسان رضوی یک کارگر دچار مصدومیت شده و چهار کارگر دیگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، روز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، بر اثر انفجار یک دیگ بخار در کارخانه حلوا شکری بیدک در شهرک صنعتی کلات واقع استان خراسان رضوی یک کارگر دچار مصدومیت شده و چهار کارگر دیگر جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش هویت چهار تن از این کارگران، امیرحسین پورسید آباد ۳۱ساله، مرتضی غفوررشید ۵۲ ساله، میثم ابوالحسنی ۲۷ ساله و روح الله سیف الهی طرقی ۴۲ ساله عنوان شده است.

صادق صفری قاضی ویژه قتل عمد مشهد با بیان اینکه شدت انفجار به حدی بوده که اجساد کارگران متلاشی شده و در ابتدای عملیات تجسس امکان تشخیص شمار جان‌باختگان ممکن نبود، تشریح کرد: “شب حادثه چند تکنسین اعزامی از تهران مشغول نصب دیگ بخار صنعتی در کارخانه‌ای در شهرک صنعتی جاده کلات به مشهد بودند که ناگهان حین آزمایش کارکرد آن، دیگ بر اثر فشار منفجر شد”.

وضعیت جسمانی کارگر دیگر که مصدوم و در بیمارستانی در بخش سوختگی بستری شده وخیم گزارش شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.