معوقات مزدی کارگران شهرداری لوشان

چهارشنبه, 20ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – ۸۰ تن از کارگران شهرداری لوشان خواستار دریافت عیدی و همچنین دریافت سه ماه از مطالبات معوقه خود قبل از پایان سال شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، تعدادی از کارگران شهرداری لوشان در استان گیلان گفتند: بابت مطالبات مزدی سه ماه طلبکاریم و با توجه به مخارج سنگین سال نو از شهرداری می‌خواهیم بدهی معوقه خود را به همراه عیدی و پاداش، قبل از پایان سال پرداخت کند.

به گفته آن‌ها؛ هم اکنون در لوشان که یکی از شهرهای شهرستان رودبار در استان گیلان است، نزدیک به ۸۰ کارگر خدماتی و فضای سبز به صورت قراردادی مشغول کارند که در روزهای پایانی سال نگران تامین نیازهای خانواده‌های خود برای نوروز هستند.

براساس گفته این کارگران؛ به صورت مشخص پیش از این حجم معوقات مزدی کارگران مجموعه شهرداری حدود ۵ماه برآورد می‌شد که با ورود شهردار جدید این معوقات به سه ماه تقلیل یافته است.

کارگران شهرداری لوشان با بیان اینکه شهرداری لوشان دچار کمبود منابع مالی است و نبود درآمد کافی و وجود مطالبات موجب شده تا شهرداری نتواند دستمزد کارگران و کارکنان شاغل خود را بپردازد، در ادامه افزودند: کارگران علارغم اینکه به دلیل دریافت نکردن چندین ماه دستمزد دچار مشکلات معیشتی هستند اما همچنان در حال انجام خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

آنها در ادامه تصریح کردند: تعویق در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران شهرداری لوشان در حالی ادامه‌دار شده که در سال جاری از شهرداری درخواست داریم به دلیل گرانی‌های قبل از آغاز سال نو زودتر از موعد عیدی کارگران را بپردازد.

یکی از کارگران شهرداری لوشان گفت: جدا از مشکلاتی که در پرداخت مزدی وجود دارد، ما با مشکل پرداخت حق بیمه نیز مواجه هستیم.

بنا به اظهارات وی؛ در حال حاضر حجم معوقات بیمه‌ای کارگران شهرداری لوشان بسیار زیاد شده و مطالبات بازنشستگی تعدادی از کارگران بازنشسته نیز وصول نشده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.