ایران از لحاظ منابع آبی در چه وضعیتی قرار دارد؟

جمعه, 22ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن
ایران از لحاظ منابع آبی در چه وضعیتی قرار دارد؟

در راستای سنجش آگاهی شهروندان از بحران آب در کشور، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نظرسنجی را درخصوص منابع آبی کشور انجام داد.

به گزارش ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی، در راستای سنجش آگاهی شهروندان از بحران آب در کشور، نظرسنجی را به شیوه مصاحبه تلفنی در دی‌ماه ۱۴۰۰ با اندازه نمونه ۱۵۸۴ نفر از شهروندان بالای ۱۸ سال کل کشور (شهر و روستا) انجام داد.

در این نظرسنجی از شهروندان پرسیده شد که “به نظر شما ایران از نظر منابع آبی، کشور کم آب یا پرآبی است؟” نتایج به دست آمده در این نظرسنجی نشان داد،‌ از هر ۱۰ شهروند بالای ۱۸ سال، ۳ نفر معتقد است که ایران از نظر منابع آبی پرآب محسوب می‌شود. براین اساس، ۶۱.۵ درصد مردم معتقدند ایران کشور کم آبی است و در مقابل ۳۱.۷ درصد ایران را کشور پرآبی می‌دانند؛ ۶.۸ درصد نیز گزینه نمی‌دانم را در پاسخ به این سؤال انتخاب کردند.

ایران از لحاظ منابع آبی در چه وضعیتی قرار دارد؟

با افزایش سن، باور به اینکه ایران کشور کم آبی است، بیشتر می‌شود. ۶۶.۷ درصد افراد بالای ۵۰ سال، ایران را کشور کم آبی می‌دانند، درحالیکه این میزان بین جوانان ۲۹-۱۸ سال ۶۰.۶ درصد است. همچنین افراد با تحصیلات دانشگاهی (۶۲.۹ درصد) بیش از سایر افراد، ایران را کشور کم آبی می‌دانند و این میزان در بین افراد با تحصیلات کمتر از دیپلم ۵۹.۴ درصد است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.