مرگ و مصدومیت ۴ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

شنبه, 23ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۴ کارگر در بندر امام، زنجان و زرندیه دچار حادثه شدند. در این حوادث ۳ کارگر جان باخته و ۱ کارگر زخمی شد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، روز جمعه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰، یک کارگر پیمانکاری پتروشیمی بندر امام بر اثر حادثه کار جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، این کارگر که منابع کارگری، هویت وی را «نادر موسوی» اعلام کردند، طرف قرارداد با یک شرکت پیمانکاری جت کاری بود و در حین انجام اورهال سالانه، جان خود را از داد.

روابط عمومی پتروشیمی بندر امام در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که تلاش برای احیای این کارگر به نتیجه نرسیده و او جان خود را از دست داده است.

در این اطلاعیه آمده است: با نهایت تاسف و تاثر در ساعت یکی از کارگران اورهالی تعمیرات اساسی گروه جت زنی شرکت فیرمکو پیمانکار اجرایی تعمیرات مجتمع بسپاران در حین جت زنی کویل‌های رآکتورهای واحد SR دچار حادثه شد و علی‌رغم احیا و اقدامات پزشکی صورت گرفته متاسفانه در اثر شدت جراحت جان به جان آفرین تسلیم کرد. روابط عمومی پتروشیمی بندرامام این ضایعه تلخ را به خانواده و بازماندگان آن عزیز سفر کرده، مدیریت و تمامی کارکنان شرکت تسلیت عرض می‌نماید.

مرگ یک کارگر در زنجان

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت: مرد ۴۰ ساله زنجانی به دلیل مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن در کارگاه نجاری جان باخت.

داود مرسلی در رابطه با ماجرای گازگرفتگی مرد ۴۰ ساله، اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فوت فردی در حمام کارگاه نجاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که این مرد ۴۰ ساله با توجه به معاینه اولیه تیم اورژانس به دلیل مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن حین استحمام، جان خود را از دست داده است.

این مسئول با بیان اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی به سردخانه منتقل شد، خاطرنشان کرد: شهروندان بایستی به هنگام نصب وسایل گرمایشی، نکات و اصول ایمنی را رعایت کنند.

مرگ و مصدومیت دو کارگر در زرندیه

به گزارش تابناک، فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه در خصوص این خبر گفت: در حوالی ساعت ۱۲:۱۰ پنجشنبه گذشته و در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر گاز گرفتگی ۲ مرد در مغازه ای در مأمونیه شهرستان زرندیه، بلافاصله ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

وی عنوان کرد: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد، دو مرد ۵۰ و ۲۹ ساله شب را برای استراحت در این مغازه سپری کرده اند و بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن دچار گاز گرفتگی شدید شده اند.

روح الدین یوسفوند با اشاره به انتقال سریع مصدومان از سوی نیروهای امدادی به بیمارستان و فوت مرد ۵۰ ساله بر اثر شدت مسمومیت افزود: با تلاش پزشکان، جوان ۲۹ ساله بار دیگر احیا و به زندگی بازگشت.

یوسفوند گفت که با هماهنگی دستگاه قضائی جسد متوفی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.