فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت سه پاکبان و دو آتشنشان در شهرهای مختلف

یکشنبه, 1ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر و امروز شنبه ۳۰ بهمن، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، سه پاکبان در مشهد و اصفهان دچار حادثه شدند، در این حوادث یک پاکبان مصدوم و دو نفر دیگر جان خود را از دست دادند. همچنین ۲ آتش نشان در اهواز هنگام اطفاء حریق دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، طی روزهای اخیر، دو پاکبان در مشهد، در حین کار بر اثر حادثه ناشی از تصادف، کشته و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، در حادثه‌ای که به علت بی‌دقتی راننده پراید و برخورد او با جدول و سپس ماشین جمع‌آوری زباله رخ داد، منجر به مصدومیت یک پاکبان مشهدی شد.

همچنین در حادثه مشابهی به تازگی یک پاکبان در مشهد با وجود همراه داشتن وسایل ایمنی و روشنایی بر اثر برخورد خودروی وانت نیسان آبی با وی در حین خدمت کشته شد.

هویت وی محسن بهامین، ۳۴ساله پدر سه فرزند عنوان شده است.

این کارگر در منطقه ۳شهرداری مشهد در حین کار و بر اثر برخورد با وانت نیسان در بزرگراه شهید چراغچی، حدفاصل چراغچی۲ تا میدان امام حسین درگذشت.

متاسفانه خودروی ضارب از صحنه متواری شده است که تلاش‌ها برای یافتن وی ادامه دارد.

گفتنی است، با رضایت خانواده این پاکبان، اعضاء بدن او به بیماران نیازمند کشور اهداء شد.

مرگ یک پاکبان در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیر عامل شرکت راهیابان فردا گفت: هیبت الله دادور، کارگر زحمت کش، از شرکت‌های متولی نظافت شهر، بر اثر تصادف با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در بزرگراه شهید خرازی، جان خود را از دست داد.

امیر حیدری مدعی شد: کارگر متوفی، لباس مخصوص شب‌رنگ به تن داشت و در پیاده‌روی بزرگراه و با رعایت فاصله قانونی از محل تردد خودروها مشغول نظافت بود؛ اما خواب آلودگی راننده و سرعت زیاد موجب شد خودرو از مسیر بزرگراه خارج شده و پس از برخورد با گارد ریل‌ها، وارد پیاده‌رو شود و جان کارگر زحمت‌کش را بگیرد.

مدیرعامل شرکت راهیابان فردا افزود: راننده متخلف پس از وقوع حادثه، خودرو را رها کرد و از محل حادثه متواری شد.

وی از عموم شهروندان درخواست کرد با رعایت ضوابط عبور و مرور، مراقب جان کارگرانی باشند که در ساعات مختلف شبانه روز، تاب و توان خود را صرف نظافت شهر می‌کنند.

مصدومیت دو آتشنشان در اهواز

به گزارش عصر ایران، عصر جمعه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰، در حادثه آتش سوزی در منطقه شهرک دانشگاه اهواز دو آتشنشان مصدوم شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در حادثه آتش سوزی در یک مجتمع پنج طبقه در منطقه شهرک دانشگاه اهواز خیابان ۲۲ دانشجو دو آتش‌نشان مصدوم شدند.

ابراهیم قنبری بیان کرد: عصر جمعه حادثه آتش سوزی در منطقه شهرک دانشگاه اهواز رخ داد و پس از گزارش این اتفاق، هفت دستگاه خودرو اطفا حریق و خودرو نردبان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با دود و شعله های حریق دو خودرو پراید و پژو در پارکینگ مجتمع مواجه شدند و با ایمن سازی ۵۰ نفر از ساکنان مجتمع را از میان دود غلیظ و شعله های حریق خارج و همزمان با استفاده از لوله های آبرسان حریق را مهار و از سرایت به واحدهای مسکونی جلوگیری کردند.

وی به نجات هفت نفر از ساکنان از بالای پشت بام اشاره کرد و افزود: علت آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان در دست بررسی است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.