برگزاری هفت تجمع اعتراضی در روز گذشته

دوشنبه, 2ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی روز گذشته و امروز دوشنبه ۲ اسفندماه، تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله در مقابل ساختمان استانداری خوزستان واقع در اهواز، جمعی از لکوموتیورانان خراسان رضوی به همراه خانواده های خود در مقابل راه‌آهن مشهد، شماری از پرستاران و نیروهای کادر بهداشت و درمان در مقابل ساختمان وزارت بهداشت واقع در تهران، گروهی از کارگران معدن زغال‌سنگ البرز شرقی دامغان در مقابل دفتر مرکزی این شرکت واقع در شاهرود، تنی چند از نیروهای شرکتی مخابرات گیلان در مقابل ساختمان مرکزی مخابرات این استان واقع در رشت، شماری از معلمان کیش در مقابل ساختمان سازمان بنادر آزاد و جمعی از کارگران شهردای منطقه ۳ خرم آباد در مقابل استانداری لرستان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰، شماری از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله، در مقابل ساختمان استانداری خوزستان واقع در اهواز تجمع کردند.

بنابر این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق معوقه و ۲ ماه حق بیمه آنها صورت گرفته است.

این کارگران همچنین خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل بوده و پرداخت مطالبات عیدی و سنوات ۱۱ ماه خود را از مسئولین خواستار هستند.

تجمع لکوموتیورانان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، روز یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از لکوموتیورانان خراسان رضوی به همراه خانواده های خود، در مقابل راه‌آهن مشهد دست به تجمع زدند.

یکی از تجمع کنندگان گفت: همکاران ما به عنوان مسئول اول و اصلی لکوموتیو، امنیت سیر و نظارت فنی مستمر بر تمامی مجموعه قطار اعم از آزمایش ترمز، مسائل فنی، آرایش قطار و… تلقی می‌شوند. به لحاظ تخصصی بودن این شغل و نوع ارتقا و هرم شغلی خاص آن، غیر حاکمیتی حساب کردن آن تاحدودی سبب ایجاد دغدغه‌های فراوان در ذهن این قشر سختکوش و به تبع آن بروز خلل در ارائه خدمات مطلوب شده است.

همچنین با توجه به فرسودگی شدید و عمر بالای لکوموتیوهای راه‌آهن، در دو سال اخیر شاهد زمین‌گیری آن‌ها بوده‌ایم که این ماجرا موجب فشار کاری مضاعف بر لکوموتیورانان شده است.

این کارگر افزود: هدف از بیان مطالب فوق این بود که پی ببرید وضعیت روحی و روانی لکوموتیورانان در خراسان رضوی مساعد نیست و اگر فکری برای آن نشود بروز خطا و ایجاد حادثه در حین انجام وظیفه محتمل می‌شود. چگونه است که در راه‌آهن، پس از سپری شدن سال‌ها و بروز حوادث ناگوار و تلخ، تجربه‌ای کسب نشد و چند وقت پیش طی فراخوانی از نیروهای بازنشسته که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده‌اند دعوت به همکاری دوباره شده است، آیا این تنها راهکار مدیریتی برون‌رفت از مشکلات است؟

وی ادامه داد: چگونه مسئولان راه‌آهن خراسان اعلام می‌کنند شغل لکوموتیورانی سخت و زیان آور است، اما در مقابل از نیروهایی که عمر خدمت آن‌ها به پایان رسیده و احتمال خطای آن‌ها بالاست در مهم‌ترین ناحیه راه‌آهن و در امر مسافری استفاده می‌کنند. دلیل چیست و چرا باید به اجبار نیروهای جوان به نواحی دیگری که از اهمیت ناچیزی در امر حمل‌ونقل مسافر برخوردارند فرستاده شوند، اما نیروهای بازنسشته جای آن‌ها به کار گرفته شوند؟ چرا عده‌ای اصرار بر استفاده از نیروهای بازنشسته به جای نیروهای جوان دارند؟

به گفته این لکوموتیوران موضوعات مادی و قرارداد شرکت‌هایی که شنیده می‌شود وابسته به برخی مدیران در راه‌آهن استان هستند هم مطرح است که باید دستگاه‌های نظارتی به ماجرا ورود کنند. چقدر باید شاهد حادثه باشیم تا برای مدیران راه‌آهن درس عبرتی باشد؟

او همچنین بیان کرد: مدیران راه‌آهن خراسان رضوی تا به امروز حاضر به شنیدن صحبت‌های ما نشده‌اند و مشکلات موجود سبب شده تا ذهن نیروها به جای تمرکز ۱۰۰درصدی روی کار پرخطر، بیشتر درگیر حواشی و احقاق حق خودشان باشد. خوب است بدانید لکوموتیوران باید در یک مسیر رفت و برگشت حدود ۲۰۰ چراغ و علائم هشداری و سیستم‌ ای‌تی‌سی را چک کند و می‌توان گفت آخرین حلقه نظارتی در این حرفه است که اگر دیگر قسمت‌ها خطا کنند او مراقب باشد تا حادثه‌ای رخ ندهد، حال شما تصور کنید اگر همکاران ما ذهن آرامی نداشته باشند احتمال خطا و خسارت مالی و جانی در این مسیر متصور است که درخواست ما از مسئولان شنیدن صدای گلایه ما و حل آن است.

تجمع پرستاران و نیروهای کادر بهداشت و درمان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰، شماری از پرستاران و نیروهای کادر بهداشت و درمان، در مقابل ساختمان وزارت بهداشت واقع در تهران تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع کنندگان معترض با سر دادن شعارهایی از قبیل “مدافع داد بزن، حقت را فریاد بزن” خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع کارگران معدن زغال‌سنگ البرز شرقی

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰، تعدادی از کارگران معدن زغال‌سنگ البرز شرقی دامغان در مقابل دفتر مرکزی این شرکت واقع در شاهرود تجمع کردند.

این کارگران طی روزهای شنبه و یکشنبه مورخ ۳۰ بهمن و یکم اسفندماه نیز، در راستای تغییر وضعیت شغلی و رسیدگی به سایر مطالباتشان، در محوطه معدن طزره دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

کارگران با سر دادن شعارهای از قبیل «رئیسی نگاه کن درد ما رو دوا کن» صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان رساندند.

کارگران می گویند: تاکنون هیچ مسئولی پاسخگو نبوده است و ما همچنان بلاتکلیفیم.

 

تجمع نیروهای شرکتی مخابرات گیلان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰، شماری از نیروهای شرکتی مخابرات گیلان در مقابل ساختمان مرکزی مخابرات این استان واقع در رشت تجمع کردند.

بنابراین گزارش، تجمع این کارکنان در اعتراض به‌ عدم اصلاح قراردادها، عدم اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل و مشکلات بیمه ای آنها صورت گرفته است.

 

تجمع کارگران شهرداری خرم آباد

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰، گروهی از کارگران شهردای منطقه ۳ خرم آباد در مقابل استانداری لرستان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق معوقه و همچنین مزایا و حق بیمه آنها صورت گرفته است.

تجمع معلمان در کیش

به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰، شماری از معلمان کیش در مقابل ساختمان سازمان بنادر آزاد تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، اجرای کامل قانون رتبه بندی فرهنگیان از مهمترین مطالبات این معلمان معترض بوده است

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.