معوقات مزدی کارگران شهرداری اندیمشک

سه شنبه, 3ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری اندیمشک در استان خوزستان از معوقات مزدی و بیمه خود خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، تعدادی از کارگران شهرداری اندیمشک گفتند: بابت مطالبات مزدی ۸ ماه طلبکاریم و با توجه به مخارج سنگین سال نو از شهرداری می‌خواهیم بخشی از بدهی معوقه خود را به همراه عیدی و پاداش، قبل از پایان سال پرداخت کند.

به گفته آن‌ها؛ هم اکنون در شهرداری اندیمشک، نزدیک به ۷۰۰ کارگر خدماتی و فضای سبز به صورت قرارداد مستقیم و پیمانکاری مشغول کارند.

براساس گفته این کارگران؛ به صورت مشخص پیش از این حجم معوقات مزدی کارگران مجموعه شهرداری حدود ۹ ماه برآورد می‌شد که یک ماه آن را اخیر (حدودا یک ماه پیش) به حساب کارگران واریز شده است.

کارگران شهرداری اندیمشک با بیان اینکه شهرداری دچار کمبود منابع مالی است و نبود درآمد کافی و وجود مطالبات موجب شده تا شهرداری نتواند دستمزد کارگران و کارکنان شاغل خود را بپردازد، در ادامه افزودند: همکاران خدماتی وحمل زباله شهرداری سالهاست به صورت پیمانکاری مشغول کارند و به دنبال تغییر و تبدیل وضعیت شغلی خود هستند اما اخیرا شهرداری بدون توجه به خواسته آن‌ها، بجای عقد قرارداد مستقیم مجددا پیمانکار آن‌ها را تغییر داده است.

آن‌ها در ادامه با بیان اینکه هر چند کارگران به دلیل دریافت نکردن چندین ماه دستمزد دچار مشکلات معیشتی هستند اما همچنان در حال انجام خدمات‌رسانی به شهروندان هستند، گفتند: تعویق در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران شهرداری اندیمشک در حالی ادامه‌دار شده که از شهرداری درخواست داریم به دلیل گرانی‌های قبل از آغاز سال نو زودتر از موعد عیدی به همراه بخشی ازطلب کارگران را بپردازد.

یکی از کارگران شهرداری اندیمشک گفت: جدا از مشکلاتی که در پرداخت مزدی وجود دارد و ما دستمزد خود را در ده ماه گذشته بدون اضافه کار دریافت کرده‌ایم، مشکل پرداخت حق بیمه نیز داریم.

بنا به اظهارات وی؛ در حال حاضر حجم معوقات بیمه‌ای کارگران شهرداری اندیمشک به سه تا چهار ماه رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.