اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان مشهد

سه شنبه, 3ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز دوشنبه ۲ اسفندماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود در زندان مشهد اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، روز گذشته ۲ اسفند ۱۴۰۰، یک زندانی در زندان مشهد اعدام شد.

بر اساس این گزارش، بامداد هشتم مهر سال ۹۳، کارکنان بیمارستان دکتر شریعتی در تماس با پلیس ۱۱۰، از مرگ جوانی خبر دادند که بر اثر اصابت چاقو مجروح شده بود. در پی دریافت این خبر بلافاصله ماموران انتظامی عازم بیمارستان شدند و به تحقیق در این باره پرداختند. بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که امدادگران اورژانس ۱۱۵، پیکر زخمی جوان ۲۹ ساله را به بیمارستان برده اند اما فرد دیگری که به همراه جوان مجروح به مرکز درمانی رفته بود بعد از شنیدن خبر مرگ وی از بیمارستان گریخته است.

متهم به قتل در نهایت آبان سال ۹۷ بازداشت و کیفرخواست پرونده وی با شکایت اولیای دم صادر شد و این پرونده در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت.

«رضا» (متهم به قتل) در چندین جلسه محاکمه در نهایت به اعدام محکوم و نهایتا روز گذشته در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شد.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.