فرمانده قرارگاه خاتم: دولت بابت بدهی خود، به سپاه نفت خام داده است

چهارشنبه, 4ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

حسین هوش‌السادات

حسین هوش‌السادات

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران می‌گوید این نهاد نظامی بابت مطالبات خود از دولت نفت خام دریافت کرده است.

حسین هوش‌السادات گفت:‌ «قرارگاه خاتم بابت مطالبات خود از دولت نفت خام دریافت کرده و توسط سازمان‌هایی که قانونی هستند به فروش می‌رساند.»

وی بدون توضیح بیشتر تنها گفت که بخشی از درآمد فروش نفت خام، «به عنوان مطالبات پیمانکاران» به آنها پرداخت می‌شود و «بخشی دیگر به ساخت پروژه‌های جدید» اختصاص می‌یابد.‎

اظهارات وی گزارش‌ها درباره فعالیت‌های این نیروی نظامی در ازای دریافت نفت خام در داخل کشور را تائید می‌کند.

پیش از این رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفته بود با تصویب این کمیسیون سپاه پاسداران در ازای دریافت نفت خام در هر مکانی که بخواهد، پروژه‌های نیمه‌تمام مصلاهای سراسر کشور را تمام خواهد کرد.

پیش از این نیز وزیر کشاورزی ایران از ورود قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران به حوزه تولید برنج خبر داده بود که این قرارگاه با انتشار بیانیه‌ای این موضوع را «تکذیب» کرد.

قرارگاه خاتم‌الانبیا سال‌ها است در حوزه‌های کلان اقتصادی ورود کرده و واگذاری قراردادهای بزرگ به این قرارگاه که اساسا دارای ماهیت نظامی است، امری معمول در دولت‌های مختلف بوده که با روی کار آمدن ابراهیم رئیسی شتاب بیشتری گرفته است.

به تازگی در فایلی صوتی که از سوی رادیوفردا منتشر شد، فساد گسترده در این نهاد نظامی برملا شد که شخصیت‌های سیاسی منتقد، علت اصلی آن را ورود سپاه به عرصه فعالیت‌های اقتصادی می‌دانند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.