عدم رعایت اصل تفکیک جرائم؛ ضرب و شتم یاسمن آریانی در زندان کچویی کرج

پنجشنبه, 5ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یاسمن آریانی فعال مدنی که بدون رعایت اصل تفکیک جرائم دوران محکومیت خود را در زندان کچویی کرج سپری می‌کند امروز چهارشنبه ۴ اسفند ماه، توسط تعدادی از زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰، یاسمن آریانی، فعال مدنی مخالف حجاب اجباری در زندان کچویی کرج مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

 به گفته یک منبع نزدیک به خانواده خانم آریانی، به تازگی امتیازات ناچیزی که به دلیل شرکت در فعالیت های فرهنگی زندان از جمله کتابخانه و تئاتر به زندانیان تعلق میگیرد، صرفا به دلیل زندانی سیاسی بودن از یاسمن سلب شده. یاسمن نسبت به این موضوع اعتراض کرده و قصد ملاقات با رئیس بند را داشته که توسط چند تن از زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار میگیرد.

ایمان سلیمانی وکیل مدافع یاسمن آریانی به هرانا گفت که  “در پی وقوع این رویداد با پدر یاسمن آریانی امروز جهت پیگیری به اجرای احکام مراجعه کردیم که اجازه ورود به ما داده نشد.”

یاسمن آریانی، در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه ۹۸ بازداشت و به بازداشتگاه وزرا در تهران منتقل شد. وی به همراه مادرش منیره عربشاهی که یک روز بعد از فرزندش بازداشت شد، به بند ۵ زندان قرچک ورامین منتقل شدند. آنها نهایتا در تاریخ ۲۲ مردادماه ۹۸ از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین منتقل شدند.

این دختر و مادر زندانی مردادماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه و هرکدام  از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا” به ۱۶ سال حبس تعزیری و در مرحله تجدیدنظر هرکدام مجموعا به ۹ سال و ۷ ماه حبس محکوم شدند. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال و شش ماه حبس تعزیری در خصوص هر یک از آنها قابل اجرا است.

خاتم آریانی در تاریخ ۳۰ مهرماه ۹۹ به همراه مادر خود، منیره عربشاهی از بند زنان زندان اوین به زندان کچویی کرج منتقل شد.

یاسمن آریانی پیشتر نیز در تاریخ ۱۱ مردادماه ۹۷، در جریان “اعتراضات سراسری مردادماه در تهران، در اعتراض به شرایط رو به افول اقتصادی و فساد” بازداشت و به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۹۷ همزمان با موج آزادی زودهنگام زندانیان از زندان اوین آزاد شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.