تغییرات سهمیه ها به آزمون های ۱۴۰۱ نمی رسد/مجوز پذیرش دانشجوی فراگیر یکسال دیگر تمدید شد

جمعه, 6ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن
تغییرات سهمیه ها به آزمون های ۱۴۰۱ نمی رسد/مجوز پذیرش دانشجوی فراگیر یکسال دیگر تمدید شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه سهمیه ایثارگران دیگر داوطلبی ندارد، گفت: تغییرات سهمیه ها هنوز در مرحله بررسی است و قطعا به آزمون های سال ۱۴۰۱ نمی رسد. 

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پور عباس به تشریح آخرین وضعیت اصلاح  سهمیه های کنکور اشاره کرده و گفت: برخی سهمیه ها جدید است، برخی سهمیه ها پر نمی شود به طور مثال سهمیه رزمندگان دیگر داوطلبی ندارد و برخی سهمیه ها نیز متقاضی بیشتری دارند. تصمیم گیری جدیدی صورت نگرفته است و به نظر می رسد که چند ماهی برای ساماندهی آن طول بکشد. اما در هر صورت سهمیه ها حذف نمی شوند بلکه ساماندهی می شوند. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: برای برخی از سهمیه ظرفیتی دیده شده که یک چهارم آن ظرفیت هم داوطلب نداریم. تمام این موارد ساماندهی می شود و ممکن است تجمیعی صورت بگیرد. البته پیشنهاد خاصی اکنون وجود ندارد و قرار است اثرات و نتایج هر پیشنهادی که در آزمون های گذشته اجرا شده، را به شورا گزارش کنیم. فعلا در مرحله گزارش دهی هستیم.

پورعباس با بیان اینکه تغییرات سهمیه ها هنوز در مرحله بررسی است و قطعا به آزمون های سال ۱۴۰۱ نمی رسد، گفت: همه تغییرات آزمون های ۱۴۰۱ انجام شده و تغییر جدیدی ندارد.

وی در خصوص  پذیرش دانشجوی فراگیر در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور گفت: موضوع پدیرش دانشجوی فراگیر پیام نور و دانشگاه آزاد توسط سازمان بازرسی سال گذشته متوقف شد و با توجه به شرایط موجود یکسال به سازمان سنجش مجوز دادند که این پذیرش صورت بگیرد. امسال هم سازمان سنجش مکاتبه کرد و این مجوز برای یک سال دیگر تمدید شد. در این زمینه مجلس همکاری کرد و سازمان سنجش هم تقاضا کرد پذیرش فراگیر امسال تمدید شد و مقرر شد سال بعد در مجلس این موضوع به قانون بدل شود.

پورعباس اضافه کرد: پذیرش فراگیر یکی از روش های پذیرش دانشجو در کشور است و از این روش ها باید استفاده کرد. سال آینده بر اساس قانون مصوب مجلس عمل خواهیم کرد. آزمون های فراگیر پیام نور و دانشگاه آزاد از سوی سازمان سنجش در تیرماه و بعد از برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.

وی افزود: در سیستم پذیش فراگیر، افراد متقاضی، دانشپذیر شده و پس از کسب حدنصاب ها و نمرات و گذراندن آزمون، دانشجو می شوند. این آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور در تیرماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.