چه کسی احمدی نژادی ها را سر کار می گذارد؟

چهارشنبه, 15ام آبان, 1392
اندازه قلم متن

اخراجی های فراوان دولت احمدی نژاد از سعیدی کیا تا حسین دهقان نیز در ستاد اجرایی فرمان امام جذب و مشغول به کار شدند. اما در دوره اخیر، مشکلات مقداری افزایش یافته است و آن نیز به دلیل ویژگی های برخی از مدیران احمدی نژاد است؛ چرا که حتی نهادهای انتصابی نیز برای جذب تعدادی از آنان مشکل دارند.

در طول دوران جمهوری اسلامی، مساله تامین شغل و دفتر برای مدیران ارشد دولتها پس از پایان کار آنها، یکی از مسایلی بوده که به دست نهادهای انتصابی حل می شده است؛ اما در حال حاضر نهادهای انتصابی نیز تمایل چندانی برای جذب مدیران احمدی نژاد ندارند.

به گزارش خبرنگار «آینده»، پس از پایان دولتها، اعضای هیات وزیران و مدیران ارشد دولت در صورتی که در دولت بعد مورد استفاده قرار نگیرند، بیکار می شوند و اگر این افراد دارای شانی باشند که نتوانند به کارهای سابق خود قبل از مدیریت بازگردند، مشکل دوچندان می شود.

در دهه هفتاد و پس از تغییر دولت و مجلس، مدیران جناح راست که بیکار شده بودند عمدتا در صداوسیما و بنیاد مستضعفان که مسئولیت آنها با علی لاریجانی و محسن رفیقدوست بود، مشغول به کار شدند.

این وضعیت پس از به قدرت رسیدن احمدی نژاد و تصاحب مجلس توسط اصولگرایان، برای اصلاح طلبان پیش آمد که بنیاد مستضعفان به ریاست محمد فروزنده، تامین دفتر برای سید محمد خاتمی و تعدادی از وزرای وی را به عهده گرفت و البته بسیاری از مدیران ارشد آن دولت هم بیکار ماندند یا به بخشهای غیر حکومتی رفتند.

اخراجی های فراوان دولت احمدی نژاد از سعیدی کیا تا حسین دهقان نیز در ستاد اجرایی فرمان امام جذب و مشغول به کار شدند.

اما در دوره اخیر، مشکلات مقداری افزایش یافته است و آن نیز به دلیل ویژگی های برخی از مدیران احمدی نژاد است؛ چرا که حتی نهادهای انتصابی نیز برای جذب تعدادی از آنان مشکل دارند.

اکنون ستاد اجرایی فرمان امام پیشتاز در جذب مدیران اجرایی است و از نیکزاد تا بهمنی را جذب کرده است؛ اما تعدادی از مدیران احمدی نژادی وجود دارند که حتی هنوز در ستاد نیز جذب نشده اند.

بازگرداندن ۱۶میلیارد تومان برداشت شده از حساب نهاد ریاست جمهوری توسط احمدی نژاد نیز که قرار بود صرف تاسیس دانشگاه وی شود، موجب شده پست های دانشگاه نیز برای این مدیران احمدی نژادی آماده نشود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.