فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۷ کارگر

دوشنبه, 9ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – طی دو روز اخیر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۷ کارگر در رشت، اردبیل و اراک دچار حادثه شدند. در این حوادث ۶ کارگر مصدوم و یک کارگر جان باخت. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پنج کارگر یکی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی خیرآباد اراک حین کار با مواد مذاب، دچار سوختگی شدند.

دکتر محمد پروهان افزود: این حادثه شامگاه گذشته به وقوع پیوسته که با اعلام حادثه بلافاصله ۲ تیم اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار داشت: تکنسین‌های اعزامی پنج مرد ۲۲ تا ۴۰ ساله را که دچار سوختگی‌های پنج تا ۴۰ درصد شدند را با اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان حضرت ولی‌عصر انتقال دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از کارگران حادثه دیده ۳۵ ساله با سوختگی ۵۰ درصد درجه ۲ و سه برای ادامه درمان به تهران مراجعه کرد.

دکتر پروهان افزود: کارگر دیگر نیز با سوختگی ۴۰ درصد درجه سه در ناحیه دست‌ها، صورت و چشم، ۲ کارگر نیز با پنج و هفت درصد سوختگی در ناحیه صورت و چشم و یک کارگر هم سرپایی مداوا و مرخص شده است.

مرگ یک کارگر در اردبیل

به گزارش مهر، امروز دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰، یک کارگر در اردبیل طی حادثه‌ای جان باخت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل گفت: در یکی از شهرک‌های گلخانه‌ای اردبیل واژگونی یک دستگاه تریلر حامل شن بر روی یکی از کارگران سبب مرگ این فرد شد.

علی ایمانی، اظهار کرد: این حادثه در ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه امروز نهم اسفند ماه اتفاق افتاد.

وی افزود: پس از تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی نیروهای عملیاتی ایستگاه شماره ۵ سریعاً به محل حادثه اعزام و با مشاهده فردی که در بین تریلر و دیوار مدفون شده بود مواجه شدند و نسبت به رهاسازی جسد اقدام و تحویل کلانتری و عوامل مربوط دادند.

مصدومیت یک کارگر در رشت

به گزارش صدا و سیما، یک کارگر در رشت طی یک حادثه دچار مصدومیت شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت : با گزارش گیرکردن پای چپ کارگری ۲۲ ساله ، بر اثر گیرکردن در دستگاه حفاری در محله دیانتی رشت، ۶ آتش نشان و تیم تخصصی نجات با ۲ دستگاه خودروی نجات به محل حادثه اعزام شدند.

شهردام مومنی با اشاره به تلاش دقیق و سریع آتش نشانان برای خارج کردن پای این کارگر جوان از دستگاه حفاری با کمترین آسیب، افزود: نیرو‌های اورژانس هم به محض نجات کارگر، اقدامات درمانی اولیه را آغاز و این فرد را به بیمارستان منتقل کردند.

وی با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی در محیط کار، گفت: این کارگر ۲۲ ساله قصد داشت برای عملیات تخریب ساختمانی در محله دیانتی رشت، با استفاده از دستگاه حفاری، از خاک منطقه نمونه گیری کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.