دادستانی در ترکیه خواستار محکومیت متهمان تلاش برای ربودن خلبان ایرانی به ۳۰ سال زندان شد

چهارشنبه, 11ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سازمان امنیت ترکیه پیشتر خبر داده بود که روز دوم مهر هشت نفر، از جمله یک شهروند ایران را در استان وان این کشور به اتهام تلاش برای ربودن یک مقام سابق نظامی ایران بازداشت کرده است.

مهرداد آبدارباشی گفته بود که خلبان بالگرد بوده و پس از آنکه از رفتن به سوریه امتناع کرد، ناچار شد به ترکیه بگریزد.

رسانه‌های ترکیه نیز به نقل از سازمان اطلاعات این کشور گزارش دادند که ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی برای ربودن این مقام نظامی سابق ایران شبکه‌ای با اختصاص ۳۰ هزار دلار بودجه راه‌اندازی کرده بودند.

 

 

روز ۲۲ بهمن نیز رسانه‌های ترکیه و اسرائیل خبر دادند سازمان‌های اطلاعاتی این دو کشور طرح جمهوری اسلامی برای ترور یک تاجر اسرائیلی ساکن استانبول به نام یائیر گلر را خنثی کرده و هشت نفر در رابطه با این نقشه که در انتقام کشتن محسن فخری‌زاده طراحی شده بود، بازداشت شده‌اند.

یک روز پیش از انتشار این گزارش‌ها سازمان اطلاعات ترکیه اعلام کرده بود ۱۷ نفر را به ظن همدستی با سرویس اطلاعاتی ایران برای ربودن یک مخالف حکومت جمهوری اسلامی بازداشت کرده است.

آذرماه امسال نیز در جریان برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۴ متهم قتل مسعود مولوی در استانبول، رسانه‌های ترکیه خبر دادند که محمدرضا ناصرزاده، دیپلمات جمهوری اسلامی، از متهمان این پرونده است و برای علی اسفنجانی که مسئولیت کشتن مولوی را به عهده داشته مدارک سفر جعل کرده تا به ایران فرار کند.

پس از ربوده شدن حبیب چعب از ترکیه و انتقال او به ایران در آبان سال ۹۹ نیز پلیس ترکیه از بازداشت ۱۳ عضو یک گروه تبهکاری به اتهام همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی خبر داد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.