فقدان ایمنی کار؛ مصدومیت یک کارگر در اراک

چهارشنبه, 11ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

 

 

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، یک کارگر در اراک طی حادثه‌ای دچار مصدومیت شد. همچنین مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل از مرگ و مصدومیت ۶۱۷ کارگر در این استان طی ده ماه ابتدایی امسال خبر داد. در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، یک کارگر در اراک در پی سقوط در چاه دچار مصدومیت شد.

افسر آماده عملیات آتش نشانی اراک در این باره گفت: در داخل یک گاوداری یکی از کارکنان آن در حین کار و به علت نامعلوم به عمق یک چاه تقریبا ۴۰ متری سقوط کرده بود و همکاران وی با اطلاع از این حادثه بلافاصله با آتش نشانی تماس گرفته و درخواست کمک کرده بودند.

وی افزود: نجاتگران آتش نشانان با رسیدن به محل حادثه بلافاصله سه پایه نجات را بر روی دهانه چاه برپا کرده و یکی از افراد تیم امداد و نجات با استفاده از تجهیزات مخصوص خود را به درون چاه رسانده و این کارگر میانسال را با تلاش فراوان به روی زمین منتقل کرد.

این افسر آماده عملیات آتش نشانی ادامه داد: خوشبختانه وجود گل و لای در عمق چاه از شدت مصدومیت وارده به این شخص کاسته بود اما با این حال از ناحیه پاها و دست دچار شکستگی شده بود که نجاتگران آتش نشان پس از انتقال فرد مصدوم به دهانه چاه، وی را به عوامل اورژانس جهت انتقال به بیمارستان تحویل دادند.

مرگ و مصدومیت ۶۱۷ کارگر در استان اردبیل

به گزارش ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل گفت: در طی ده ماهه سال جاری ۲۰ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان اردبیل جان خود را از دست دادند.

علیرضا فرخی افزود: از این تعداد ۱۹ نفر مرد و یک نفر زن بوده است.

به گفته مدیر کل پزشکی اردبیل این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ نفر بوده و همه آنها مرد است.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد ۵۹۷ نفر بر اثر مصدومیت ناشی از حوادث کار با مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه و از این تعداد ۵۷۱ نفر مرد و ۲۶ نفر زن است.

همچنین این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۵۰۳ نفر را نشان می دهد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.