تکاب؛ قطع عضو یک کارگر شهرداری در سایه نبود امکانات درمانی

چهارشنبه, 11ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – رئیس شورای اسلامی شهر تکاب از قطع شدن دست یک کارگر شهرداری در سایه نبود امکانات درمانی در این شهر خبر داد. برای انتقال سریع این کارگر از زنجان و تبریز، بالگرد درخواست شد ولی با بهانه‌هایی همچون نبود سوخت و یا اتمام ساعت کاری بالگرد مواجه شدند و مراکز درمانی ارومیه نیز از پذیرش وی خودداری کردند. در نهایت وی با آمبولانس به زنجان و از آنجا با آمبولانس خصوصی به تهران منتقل شد اما زمان طلایی پیوند عضو از دست رفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از آخرین خبر، رئیس شورای اسلامی شهر تکاب از قطع شدن دست یک کارگر شهرداری این شهر طی حوادث کار خبر داد.

رقیه براتی، گفت: روز چهارشنبه چهارم اسفند ماه ساعت ١٣:٣٠، خبر رسید که یکی از کارگران شهرداری در کارخانه آسفالت تکاب دچار حادثه شده است و متاسفانه از ناحیه دست مصدوم شده است.

او ادامه داد: زمانی که به بیمارستان رسیدیم، متوجه شدیم که متاسفانه دست این کارگر شهرداری از زیر بازو در حین کار قطع شده بود.

براتی اضافه کرد: متاسفانه بیمارستان تکاب از کوچک‌ترین امکانات درمانی برخوردار نیست و بیمارستان جدید شهر هم که بعد از ۲ دهه افتتاح شده، هنوز به استانداردهای لازم نرسیده است. با توجه به اینکه پیوند عضو قطع شده باید در کمتر از ۶ ساعت انجام بگیرد؛ لذا همگی درتلاش بودیم تا بتوانیم از مجهزترین و نزدیک ترین مرکز درمانی به تکاب برای انجام عمل جراحی پیوند عضو پذیرش بگیریم.

رییس شورای شهر با اشاره به اینکه تکاب در جنوبی ترین نقطه استان آذربایجان غربی قرار دارد بیان کرد: فاصله تکاب تا مرکز استان هم ۴ تا ۵ ساعت است و با وجود جاده های پیچ در پیچی که به جاده های مرگ معروف هستند، اما با وجود تلاش های زیاد برای اخذ پذیرش در آن ساعت ارومیه هم از پذیرش خودداری کرد.

او ادامه داد: به همین دلیل از استان زنجان درخواست پذیرش کردیم اما این استان هم اعلام کرد امکانات درمانی مورد نیاز را ندارد لذا دوباره از زنجان درخواست بالگرد کردیم و متاسفانه آنها اعلام کردند در این ساعت قادر به ارسال بالگرد نیستند چرا که ساعت ۱۵ بالگردها به آشیانه برمی گردد و امکان ارسال آنها به تکاب ممکن نیست.

براتی با اشاره به اینکه ساعت همچنان در حال گذر بود و وقت طلایی پیوند عضو در حال از دست رفتن بود، گفت: بعد از آن از تبریز برای ارسال بالگرد درخواست کردیم و این بار مشکل سوخت مطرح شد و این مورد نیز لغو شد. در نهایت ساعت ١۶:۴٠ دقیقه پس از ناکامی های فراوان با اخذ رضایت از خانواده کارگر مصدوم شده، تصمیم گرفته شده که ایشان با آمبولانس به زنجان و از آنجا با آمبولانس خصوصی به تهران منتقل شود.

او اضافه می کند: پس از آن نیز مصدوم با یک پرستار و یک همراه راهی تهران شدند تا شاید در ساعت باقی مانده بشود عضو قطع شده، دوباره به بدن پیوند زده شود. در تکاب نیز همچنان هماهنگی ها برای اخذ پذیرش از بیمارستان ادامه داشت و عاقبت پس از رد کردن پذیرش در بسیاری از مراکز درمانی، بیمارستان شهدای تجریش با پذیرش موافقت کرد.

رییس شورای شهر تکاب ادامه می دهد: متأسفانه در آن زمان اتاق عمل تکمیل بوده و باز هم زمان زیادی تلف شد و با حضور پزشک متخصص در بیمارستان تقریبا ساعت ۶ عصر ایشان اعلام کرد که دست قطع شده به یک بافت مرده تبدیل شده و دیگر امکان پیوند عضو وجود ندارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.