مرگ یک کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

جمعه, 13ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

 

 

خبرگزاری هرانا – امروز جمعه ۱۳ اسفندماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، یک کارگر در پی ریزش دیوار ساختمان در حال ساخت در تهران جان خود را از دست داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، امروز جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، یک کارگر در پی ریزش دیوار یک ساختمان در حال ساخت در تهران جان خود را از دست داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در این خصوص گفت: “ساعت ۱۲:۰۴ امروز یک مورد حادثه آوار در پی گودبرداری در میدان کاشانی حوالی بزرگراه خرازی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام شد”.

جلال ملکی با بیان اینکه ۲ ایستگاه به همراه جرثقیل سنگین و امکانات پشتیبانی به محل اعزام شدند، افزود: “ماموران آتش نشان کمتر از ۳ دقیقه به محل اعزام شدند و مشاهده کردند که قطعه زمینی به مساحت حدود هزار متر و با عمق ۱۵ برای احداث یک ساختمان تجاری گودبرداری شده بود”.

وی ادامه داد: “در پی ریزش دیواره شرقی این گودبرداری، کارگر ۲۲ ساله دارای تابعیت کشور افغانستان در زیر آوار گرفتار شده بود. عملیات خاکبرداری با یک دستگاه مینی لودر انجام و پس از دقایقی پیکر بی‌جان فرد محبوس شده در زیر آوار کشف شد که به گفته عوامل اورژانس وی در لحظات ابتدایی حادثه جان خود را از دست داده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.