فقدان ایمنی کار؛ مصدومیت ۵ کارگر در شهرهای مختلف

دوشنبه, 16ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۵ کارگر در شهرهای کرج و شهرقدس طی حوادثی دچار مصدومیت شدند. همچنین بنابر اعلام مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان، در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۰۷ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار جان خود را از دست داده‌ و ۲ هزار و ۲۸۱ تن دیگر دچار مصدومیت شدند. در همین راستا، مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران نیز اعلام کرد، طی سال جاری ۸۹ کارگر بر اثر حوادث کار در این استان جان باخته و ۸۳۰ تن دیگر دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، آتش‌سوزی کانکس نگهبانی در فرودگاه پیام کرج منجر به مصدومیت شدید یک کارگر شد.

براساس این گزارش، در حادثه آتش‌سوزی کانکس نگهبانی در فرودگاه پیام کرج، یک کارگر حدود ۴۸ساله دچار مصدومیت شد.

در این حادثه یک دستگاه کانکس طرح ساخت سوله به مساحت ۳۳ متر مربع که به محلی برای نگهبانی و استراحت کارگر تبدیل شده بود، طعمه حریق شد.

مصدومیت ۴ کارگر در شهر قدس

به گزارش جوان آنلاین، سخنگوی سازمان اورژانس تهران از حادثه ریزش آوار و مصدوم شدن ۴ کارگر خبر داد.

مجتبی خالدی گفت: حادثه ریزش آوار در شهر قدس، پشت ستاد فرماندهی نیروی انتظامی در ساعت ۱۶:۴۷ به ۱۱۵ اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه ۴ آمبولانس به محل این حادثه اعزام شد، گفت: ۴ آقا که به ترتیب ۵۱، ۳۲، ۳۷ و ۵۷ ساله بودند در پی این حادثه مصدوم شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس با اشاره به اینکه اولین آمبولانس ۶ دقیقه بعد از تماس به محل حادثه رسیده است، گفت: این حادثه در حین بتون ریزی رخ داده است.

طی سال جاری؛ مرگ و مصدومیت ۲۳۸۸ کارگر در استان اصفهان

به گزارش ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان اعلام کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۰۷ کارگر در این استان جان خود را از دست داده‌ و ۲ هزار و ۲۸۱ تن دیگر دچار مصدومیت شدند.

منصور فیروزبخت با اشاره به جان باختن ۹۴ کارگر بر اثر حوادث کار در مدت مشابه سال قبل افزود: آمار تلفات حوادث کار در ۱۰ ماهه امسال نسبت به سال قبل ۱۳.۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سقوط از بلندی و اصابت جسم سخت را بیشترین علل فوت در حوادث کار در استان برشمرد و گفت: سقوط از بلندی و اصابت جسم سخت همیشه بیشترین سهم را در آمار تلفات دارد.

وی با بیان اینکه در ده ماهه امسال ۴۳ نفر از قربانیان حوادث کار به دلیل اصابت جسم سخت و ۴۱ نفر دیگر نیز به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست دادند، بیان کرد: دلایلی همچون سوختگی، برق‌گرفتگی، کمبود اکسیژن و غرق‌شدگی در رتبه‌های بعدی مرگ در حوادث کار قرار دارند.

همچنین روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان، به افزایش ۱۱.۳ درصدی آمار مصدومان حوادث کار که به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند خبر داد و گفت: در این مدت ۲ هزار و ۲۸۱ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۱۶۷ نفر آنان زن و ۲ هزار و ۱۱۴ نفر از آن‌ها مرد بودند.

طی سال جاری؛ مرگ و مصدومیت ۹۱۹ کارگر در مازندران

به گزارش صداوسیما، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۸۹ نفر از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ درصد افزایش داشته است.

دکتر علی عباسی افزود: بر اساس آمار‌ها به ترتیب شهرستان ساری با ۱۲، آمل با ۹ و چالوس با ۸ مورد بیشترین و شهر‌های میاندورد، گلوگاه و فریدونکنار هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی مازندران عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۴۵ نفر و پس از آن برق گرفتگی با ۲۲، برخورد جسم سخت با ۱۵ و و سایر با ۷ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

وی افزود: بر اساس تفکیک ماه خرداد با با ۱۵ مورد بیشترین و دی ماه با ۵ مورد کمترین آمار فوتی گزارش شده است و سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۲۳ نفر بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۷ فوتی کمترین آمار را داشتند.

به گفته مدیر کل پزشکی قانونی مازندران بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۳۰ نفر (۷۸۳ مرد و ما بقی زن مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش داشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.