فرزان سجودی: منتظر حکم اخراجم از دانشگاه هستم

چهارشنبه, 18ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

فرزان سجودی، استاد دانشگاه تهران، در حاشیه مراسمی که برای بزرگداشت او برگزار شده بود، از انتظار برای دریافت حکم اخراج پس از لغو کلاس‌هایش خبر داد و آن را «شر مضاعف» در دانشگاه توصیف کرد.

آقای سجودی که از نشانه‌شناسان سرشناس ایران است، گفت پس از آن‌که به‌ دلیل شیوع کرونا درخواست برگزاری کلاس به‌صورت مجازی کرده، علی‌رغم موافقت اولیه و شروع تدریس، کلاس‌های او را «به این دلیل که خارج از ایران است» لغو کردند.

آن‌چنان‌که روزنامه شرق گزارش داده، در این نشستِ روز ۱۵ اسفند، آقای سجودی افزود: «حالا هم منتظر حکم اخراجم از کمیته تخلفات اداری هستم. به این می‌گویم شر مضاعف.»

اشاره فرزان سجودی به «شر مضاعف» به موضوع سخنان او در این نشست برمی‌گردد که درباره «شر کرونا» سخن گفت و با اشاره به توان انسان در تبدیل شر به خیر گفت در دو سال گذشته مراکز آموزشی در جهان کوشیدند با تکیه بر فناوری و از طریق شکل‌دهی به فضاهای آموزشی مجازی، این شر را به یک خیر تبدیل کنند.

با این حال، به‌ گفته آقای سجودی، «دانشگاه محافظه‌کار شر را به شر مضاعف بدل کرد» و «در جایی که مؤسسات و مدرسه‌های خصوصی مبتکرانه و با شور این شر را به خیر و تجربه‌ای متفاوت در آموزش تبدیل کردند، دانشگاه در کنار دیگر سردرگمی‌هایش از‌جمله سردرگمی‌های فنی در تولید محیط آموزشی آنلاین، نگران موقعیت جغرافیایی استادش بود».

فرزان سجودی، متولد ۱۳۴۰، دانشیار نشانه‌شناسی و زبان‌شناسی گروه نمایش دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. او همچنین ترجمه‌ها و تألیفات بسیاری به‌خصوص در زمینه نشانه‌شناسی دارد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.