معوقات مزدی کارگران در دو واحد صنفی

چهارشنبه, 18ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – حدود ۱۸۰ کارگر شاغل در کارخانه سیمان آباده در استان فارس، تا شش ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. همچنین حقوق و دستمزد کارگران پروژه راهسازی باند دوم محور کوار به فیروزآباد در استان فارس حدود ۵ تا ۶ ماه به تاخیر افتاده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، منابع کارگری در کارخانه سیمان آباده گفتند: این واحد صنعتی حدود ۱۸۰ کارگر قراردادی و پیمانکاری دارد که به دلیل مشکلات مالی تا شش ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، طلبکارند.

به گفته کارگران این کارخانه؛ فعالیت کارخانه سیمان آباده که در کیلومتر ۳۰ جاده آباده به شیراز واقع شده است، از چند ماه قبل دچار مشکلات مالی و مدیریتی است.

آن‌ها با بیان اینکه هم‌اکنون کارگران این کارخانه از وضعیت موجود رضایت ندارند، در ادامه گفتند: افزایش مشکلات تولید در این کارخانه تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران کارخانه شده است.

کارگران کارخانه سیمان آباده درباره سایر مشکلات صنفی خود گفتند: به غیر از بحث تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی کارگران وجود دارد، پرداخت حق بیمه کارگران نیز با مشکل روبرو است.

به گفته آن‌ها؛ کارفرمای این واحد تولیدی معتقد است به دلیل کمبود سرمایه، کارخانه امکان پرداخت مطالبات کارگران خود را ندارد.

کارگران سیمان آباده با بیان اینکه در نتیجه وضعیت پیش آمده؛ ممکن است تعطیلی کارخانه اتفاق بیفتد، در خاتمه افزودند: در حال حاضر چشم امید کارگران سیمان آباده به مسئولان قوه قضاییه و دولت است تا نسبت به مشکلات ایجاد شده چاره‌اندیشی کنند و نگذارند کارخانه با ۳۰ سال قدمت و تجربه در صنعت سیمان درحالی‌که زمینه اشتغال حدود ۱۸۰ نفر را در شهرستان آباده به صورت مستقیم ایجاد کرده، تعطیل شود.

معوقات مزدی کارگران پروژه راهسازی باند دوم محور کوار به فیروز آباد

به گزارش ایلنا، حقوق و دستمزد کارگران پروژه راهسازی باند دوم محور کوار به فیروز آباد در استان فارس حدود ۵ تا ۶ ماه به تاخیر افتاده است.

از قرار معلوم این کارگران که در پیگیری مطالبات خود پیش از این  به اداره کار شهرستان فیروزآباد استان فارس مراجعه کرده‌اند، هنوز معوقات خود را دریافت نکرده‌اند.

گفته می‌شود کارگران این پروژه عمرانی که از شهرها و روستاهای همجوار در پروژه ساخت جاده دو بانده محور کوار به فیروز آباد مشغول کارند، به دلیل مطالبات معوقه با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته یکی از کارگران؛ کارگران این پروژه عمرانی از طریق یک شرکت پیمانکاری در پروژه راهسازی جاده کوار به فیروزآباد مشغول کار هستند.

وی در ادامه گفت: اجرای این پروژه عمرانی با سرمایه دولت از دی ماه ۱۳۸۶ شروع به کار کرده است اما از بهمن ماه سال جاری متوقف شده است. ما خواستار آن هستیم که مسئولان از مشکلات کارگران این پروژه راهسازی باخبر شوند.

زینلی، پیمانکار و مجری پروژه راهسازی باند دوم محور کوار به فیروز آباد، مطالبات مزدی شش ماهه کارگران را تایید کرده و با بیان اینکه در انتظار تامین اعتبار هستیم، گفته است: از آنجا که کارفرما، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- اداره کل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب کشور است، بودجه‌ای برای ادامه پروژه اختصاص نداده و ما مجبور شدیم شرکت را تعطیل کنیم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.