درخواست علم الهدی برای مقابله «آتش به اختیار» با بی‌حجابی

جمعه, 20ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

با توجه به سابقه اسیدپاشی، بسیاری معتقدند که سخنان علم الهدی می‌تواند زمینه بروز خشونت در جامعه را فراهم کند

این نخستین بار نیست که علم الهدی برخورد مردمی با مسئله بی‌حجابی را مطرح می‌کند- عکس از انتخاب

احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد که پدر همسر ابراهیم رئیسی است، در رابطه با وضعیت حجاب در کشور گفت: «رهبری فرمان آتش به اختیار دادند، بنابراین اگر زنی در خیابان روسری خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ از سرش برداشت، باید با اعتراض مردم مواجه شود و ببیند که در میان مردم جایی ندارد. در این صورت مطمئن باشید دو روسری هم سر خواهد کرد و این همان روش امر به معروف و نهی از منکر است.»

به گزارش انتخاب، او ضمن تقدیر از اقدامات داماد خود در نهاد ریاست جمهوری، افزود: «به رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان گفتم دریا قبلاً در اختیار نهادهای مختلف بود و آزادسازی دریا کار خوبی است، اما تمام فسادها و بی‌عفتی‌های سطح خیابان‌های تهران از این به بعد به شکل بدتری در ساحل دریا مشاهده خواهد شد. برای مقابله با بی‌حجابی، گشت ارشاد راه‌حل نیست و حتی کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ بدتر هم می‌کند، اگر زنی در خیابان روسری خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ از سرش برداشت، باید با اعتراض مردم مواجه شود در این صورت مطمئن باشید دو روسری هم سر خواهد کرد.»

این نخستین بار نیست که علم الهدی برخورد مردمی با مسئله بی‌حجابی را مطرح می‌کند. او پیش‌تر نیز از مردم خواسته بود تا در برابر آنچه او «بی‌حجابی» می‌نامد، ابراز نفرت کنند. او گفته بود:  خانم بدحجاب باید احساس کند مردم از او بدشان می‌آید و این اظهار نفرت و انزجار برای مردم یک تکلیف الهی در نهی از منکر است.»

در پی این اظهارات بسیاری از فعالان حوزه‌های اجتماعی و سیاسی گفتند که سخنان علم الهدی می‌تواند زمینه بروز و اجرای خشونت در جامعه را فراهم کند.

خصوصا که پیش‌تر امام جمعه اصفهان اظهارات مشابهی را مطرح کرد منجر به وقوع فاجعه اسیدپاشی به‌صورت زنان در این شهر شد.

یوسف طباطبایی‌نژاد امام‌ جمعه اصفهان در دیدار با جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده نیروی انتظامی اصفهان خواستار ناامن کردن محیط برای افراد بی‌حجاب شده بود.

اندکی بعد، بر روی صورت برخی از زنان که از چادر نداشتند و حجاب مدنظر حکومت را رعایت نکرده بودند، توسط افرادی ناشناس مایعی پاشیده شد که باعث آسیب شدید به‌صورت زنان مورد حمله شد.

این موضوع با واکنش شدید افکار عمومی مواجه شد و بسیاری خواستار دستگیری و محاکمه عوامل این حملات خشونت‌بار شدند؛ اما تا امروز هنوز پلیس هیچ‌کس را به‌عنوان متهم دستگیر و معرفی نکرده است.

از: ایندیپندنت 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.