آزادی الهام صالحی و سها مرتضایی همزمان با انتقال علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده جهت تحمل حبس

شنبه, 21ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده فعالان کارگری جهت تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود به زندان کچویی کرج منتقل شدند. این شهروندان روز گذشته به همراه سها مرتضایی و الهام صالحی در جریان برگزاری مراسم یادبود صمد شعبانی، شاعر و نویسنده، توسط پلیس امنیت کرج دستگیر شده بودند. سها مرتضایی و الهام صالحی نیز امروز آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده فعالان کارگری جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان کچویی کرج منتقل شدند.

این شهروندان روز جمعه ۲۰ اسفندماه در جریان برگزاری مراسم یادبود صمد شعبانی، شاعر و نویسنده در کرج به همراه سها مرتضایی و الهام صالحی توسط پلیس امنیت این شهر دستگیر شده بودند که سها مرتضایی و الهام صالحی نیز امروز آزاد شدند.

علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۹۸ در پارک جهان نما واقع در اتوبان تهران-کرج به همراه تعدادی دیگر که تعدادشان ۱۲ تن برآورد شده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه همان سال با تودیع قرار کفالت آزاد شده بودند. ۴ تن از این فعالین به نام های پروین محمدی، واله زمانی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده چند روز در بازداشت مانده و باقی افراد ساعاتی پس از بازداشت آزاد شده بودند.

علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده به همراه پروین محمدی در شهریورماه سال ۹۸ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرج بابت اتهام تبلیغ علیه نظام هرکدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. نهایتا مهرماه ۹۸، شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز حکم صادره علیه این شهروندان را عینا تایید کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.