رهایی ۴ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

شنبه, 21ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – چهار زندانی محکوم به اعدام در شهرهای خلخال، اصفهان، سنندج و دزفول با بخشش و یا کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. از سوی دیگر رئیس دادگستری شهرستان جیرفت از رهایی ۱۱ زندانی محکوم به اعدام در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، یک زندانی در خلخال که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

اصغر حبیبی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود و از ۹ سال پیش تاکنون در این زندان بسر میبرد، نهایتا طی هفته گذشته با کسب رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش شاکی آقای حبیبی با انداختن طناب اعدام به گردن وی در آخرین لحظه رضایت خود را ملزم به پذیرش و انجام شروطی توسط خانواده حبیبی نموده است که خانواده این زندانی با قبول شروط شاکی موفق به جلب رضایت اولیای دم شدند.

این زندانی در حال حاضر در زندان خلخال به سر می برد و گفته شده تا بر آورده شدن شروط تعیین شده شاکی، همچنان در زندان می ماند.

رهایی یک زندانی از اعدام در اصفهان

به گزارش میزان، رئیس شورای حل اختلاف استان اصفهان از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام با اعلام رضایت اولیای دم خبر داد.

محمد موسویان در این خصوص گفت: “پرونده‌ای در سال ۱۳۹۷ جهت سازش و رهایی محکوم از اعدام به شعبه ۴۳ شورای حل اختلاف اصفهان ارجاع شد.”

رئیس شورای حل اختلاف استان اصفهان افزود: “در این پرونده با تلاش اعضای شعبه ۴۳ شورای حل اختلاف اصفهان و با برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌ اولیای دم، در نهایت اولیای دم گذشت خود را اعلام کردند”.

رهایی یک زندانی از اعدام در سنندج

به گزارش میزان، معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از رهایی یک زندانی از اعدام در سنندج خبر داد.

بهادر اسدی از صلح و سازش در پرونده یک زندانی محکوم به اعدام در شعبه ویژه زندان شورا‌های حل اختلاف شهرستان سنندج خبر داد و اظهار کرد: “با تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف شعبه زندان شهرستان سنندج در این پرونده، محکوم به اعدام قبل از صدور رای و در مراحل رسیدگی منجر به جلب رضایت اولیای دم به زندگی بازگشت”.

رهایی یک زندانی از اعدام در دزفول

به گزارش صداوسیما، یک زندانی که چهار سال پیش از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان در این خصوص گفت: “در ایام عید نوروز ۱۳۹۶ قتلی در شهر شمس آباد از توابع دزفول رخ داد که پس از آن کار گروه ویژه قتل شورای حل اختلاف و ستاد صبر تشکیل و اعضا و روسای مجتمع نهم شهر شمس آباد، مجتمع ۱۰ شهر امام خمینی ، مجتمع هشت عدالت و مجتمع ۱۲ قدس وارد عمل شدند”.

علیرضا باوی افزود: “با ورود اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر دزفول و تلاش و کوشش آنان و همچنین دعوت از خانواده مقتول برای فراهم کردن زمینه ایجاد صلح و سازش، باعث حفظ آرامش و امنیت اجتماعی در منطقه طی این چند سال شد. در نشستی با حضور اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر، بزرگان و ریش سفیدان، متهم مورد عفو و بخشش اولیای دم قرار گرفت و از اعدام نجات پیدا کرد و پرونده پس از چهار سال با صلح و سازش مختومه شد”.

از ابتدای سال جاری تاکنون؛ رهایی ۱۱ زندانی از اعدام در جیرفت

به گزارش میزان، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت از رهایی ۱۱ زندانی محکوم به اعدام در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

اصغر ستایی مختاری در این خصوص گفت: “از پرونده‌های محکومان به اعدام که جهت صلح وسازش به شورای حل اختلاف ارجاع داده شده، ۱۱فقره پس از اخذ رضایت اولیای دم، با عفو و گذشت مختومه شده است”.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.