مصطفی داننده: نه سرعت اینترنت بالا رفته است و نه تورم پایین آمده!

یکشنبه, 22ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

یکی دم از ارزانی می‌زند و دیگری از رشد سرعت اینترنت می‌گوید و انگار نه انگار ما هر روز با قیمت اسباب زندگی و سرعت اینترنت سروکار داریم و نمی‌‌توانیم این ادعاها را باور کنیم.
 

عصرایران؛ مصطفی داننده– عیسی زارع پور وزیر ارتباطات مدعی شده که سرعت و کیفیت اینترنت در دوره من صعودی شده است. او گفته است:« شهریور امسال که من وزارت ارتباطات را تحویل گرفتم، سرعت اینترنت سیار ایران، ۲۱.۸ مگابیت بر ثانیه بود و در این ماه به سرعت ۲۳.۱ مگابیت بر ثانیه رسیده است که روند صعودی را نشان می دهد.»

واقعا مسئولین ایرانی در کشور دیگری زندگی می‌کنند؟ یکی دم از ارزانی می‌زند و دیگری از رشد سرعت اینترنت می‌گوید و انگار نه انگار ما هر روز با قیمت اسباب زندگی و سرعت اینترنت سروکار داریم و نمی‌‌توانیم این ادعاها را باور کنیم.

آقای وزیر اینکه دغدغه سرعت اینترنت دارید برای ما محترم است اما واقعا از وقتی شما آمده‌اید سرعت اینترنت لاک پشتی شده است و روزی نیست که از کندی اینترنت در همه مدل‌ها ننالیم. حتی گاهی در باز کردن سایت‌های فارسی مثلا پلفترم‌‎های شبکه نمایش خانگی هم به مشکل می‌خوریم چه برسد به سایت‌های خارجی!

حالا معلوم نیست که چرا آقایان مسئول چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند. مثلا در حوزه معیشت، می‌گویند که تورم پایین آمده است اما وقتی به فروشگاه می‌روی می‌بینی که تورم در حال رژه رفتن و خندیدن به وضعیت زندگی ماست.

در مورد فضا، آسمان یا کارهایی که به صورت مستقیم با زندگی ما مردم سروکار ندارد، ادعا کنید تا حداقل احساس توهین نکنیم.

نکته دیگر این است که اصلا احتیاج به دادن َآمار  نیست. اگر سرعت اینترنت آنگونه که می‌گویند بالا رفته باشد، ما به راحتی آن را حس کرده و از جناب وزیر در شبکه‌های اجتماعی، تشکر مبسوط می‌کنیم. یا وقتی رفتیم بازار و دیدم که قیمت‌ها با سر زمین خورده‌اند، حتما دست تشکر از دولت بلند می‌کنیم.

این که مدام آمار داده می‌شود و مردم آنها را باور نمی‌کنند، یعنی هیچ کاری صورت نگرفته است و فقط حرفی است که زده می‌شود.

وزیر محترم ارتباطات کافی است برود در بازار تهران که این روزها حسابی پر رفت و آمد است، تریبونی نصب کند و آنجا همین حرف‌ها را تکرار کند و واکنش مردم را ببیند. اگر مردم حرف‌های او را تایید کردند، نگارنده به صورت تمام قد از  جناب‌شان معذرت خواهی می‌کنم.

همین کار را رئیس جمهور محترم هم می‌تواند انجام دهد. به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سر بزنند و از مردم درباره پایین آمدن قیمت‌ها سوال کنند، آنگاه خودشان متوجه می‌‎شوند که تورم بالا رفته است یا پایین آمده.

عصر بی‌خبری به پایان رسیده است و اینگونه آمار دادن برای زمانی بود که مردم از اخبار ساعت ۲۱ شبکه یک متوجه اتفاقات کشور می‌شدند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.