هستی امیری، فعال دانشجویی، به یک سال حبس محکوم شد

دوشنبه, 23ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

 

عکسی که از هستی امیری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است
 
رادیوفردا

هستی امیری، دانشجوی دانشگاه علامه‌طباطبائی، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و منع شرکت در گردهمایی‌های دانشجویی به جز کلاس‌های درس محکوم شد.

امیر رئیسیان، وکیل خانم امیری روز دوشنبه، ۲۳ اسفند در توییتی ضمن اعلام این خبر گفت که از مصادیق اتهامات مطرح‌شده علیه این فعال دانشجویی، تصویر منتشرشده از او در ۸ مارس (روز جهانی زن) در سال گذشته و مواضعش درباره اعدام در توییتر بوده است.

به گفته وکیل خانم امیری، مجازات‌های «تکمیلی» او شامل «ضبط گوشی‌ تلفن همراه مورد استفاده، منع عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی و اجتماعی (داخل و خارج فضای مجازی) به مدت دو سال» است.

 

بنا بر گزارش‌ها، پلیس امنیت عمومی ۱۳ دی امسال وارد منزل این دانشجو شده و به دلیل عدم حضور در خانه، به صورت شفاهی به خانواده‌ او اعلام کرده بود که او باید در تاریخ ۱۸ دی به شعبه دو بازپرسی دادسرای اوین مراجعه کند.

در جلسه تفهیم اتهام از جمله اتهامات خانم امیری «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» اعلام و او با قرار وثیقه‌ پانصد میلیون تومانی آزاد شد.

خانم امیری بعدتر از اتهام اول تبرئه شد و حکم حبس و منع شرکت او در گردهمایی‌های دانشجویی، ۱۷ اسفند هم زمان با روز جهانی زن از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران صادر شده است.

بازداشت و صدور احکام سنگین در مورد فعالان دانشجویی با اتهامات مشابهی چون «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» در چهار دهه حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران سابقه دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.