سپاه پاسداران تهدید کرد بار دیگر به خاک عراق حمله خواهد کرد

جمعه, 27ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکرار ادعای «حضور مقرهای اسرائیل» در کردستان عراق، کشور عراق را تهدید به حمله دوباره کرد.

رمضان شریف در گفت‌وگو با شبکه المسیره، وابسته به شورشیان حوثی مورد حمایت ایران در یمن با تأکید بر هشدار مکرر تهران به مقامات کردستان عراق دربارهٔ «چند مقر موساد» در این منطقه گفت که اگر عراق برای برچیدن این مقرها کاری نکند، ایران دوباره پاسخ خواهد داد.

در جریان حمله موشکی شنبه شب ۲۱ اسفند، ۱۲ فروند موشک بالستیک به اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، شلیک شد و سپاه پاسداران مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

 
جنبه‌های حقوقی حمله موشکی سپاه به اربیل

در پی این حمله نخست‌وزیر عراق از محل اصابت موشک‌ها در اربیل بازدید کرد و مقامات کردستان و دولت بغداد با رد ادعای ایران دربارهٔ وجود مقر اسرائیل، اعلام کردند موشک‌ها به یک ویلای خصوصی و ساختمان‌های اطراف، از جمله یک شبکه تلویزیونی محلی آسیب زده است.

در این میان گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی پس از آن در خبرهای خود نوشتند که این اقدام «به تلافی» حمله پهپادی هفته‌های گذشته اسرائیل به مقری در کرمانشاه انجام شده است.

رسانه‌های اسرائیلی نیز اخیراً به نقل از «منابع مختلف لبنانی و اسرائیلی» گزارش دادند در حمله پهپادی چندین هفته پیش که به یکی از تأسیسات نظامی حساس ایران در استان کرمانشاه انجام شده، «صدها پهپاد ایران نابود شده است».

رمضان شریف نیز با اشاره به این گزارش‌ها روز پنج‌شنبه گفت:‌ «این حق ما است که به مقرهای صهیونیست‌ها که امنیت ما را هدف قرار می‌دهند، حمله کنیم زیرا این موضوع خط قرمز ایران است.»

این تهدیدات او در حالی صورت می‌گیرد که پس از حمله قبلی، دولت عراق با احضار سفیر ایران اعتراض رسمی دولت عراق به نقض حاکمیت ملی این کشور از سوی جمهوری‌اسلامی ایران را ابلاغ کرد.

از سوی دیگر شورای عالی قضایی اقلیم کردستان عراق نیز خواستار ارسال پرونده حمله موشکی ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است.

این شورا روز دوشنبه ۲۳ اسفند با انتشار بیانیه‌ای گفت که دولت عراق باید همه تدابیر لازم را برای مقابله با نقض حق حاکمیت دولت اتخاذ کند.

این بیانیه همچنین از پارلمان عراق و نهادهای بین‌المللی خواست تا اقدامات «قاطعانه و جدی» برای توقف حملات موشکی ایران انجام دهند.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نیز حمله سپاه پاسداران را «تهاجم به امنیت مردم عراق» توصیف کرده و آمریکا نیز این حملات را به شدت محکوم کرده است.

با استفاده از گزارش فارس، المسیره، رادیو فردا؛ د.خ / پ.پ

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.