دکتر رضا اسلامی استاد حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی به مرخصی اعزام شد

یکشنبه, 29ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

 

 

خبرگزاری هرانا – وکیل مدافع رضا اسلامی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-کانادایی و عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، از اعزام موکل خود به مرخصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، رضا اسلامی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-کانادایی و عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، از زندان به مرخصی اعزام شد.

رسول کوهپایه زاده، وکیل آقای اسلامی ضمن اعلام این خبر گفت: “همچنین خبرهایی در خصوص آزادی مشروط وی در راه است”.

آقای اسلامی در مرحله بدوی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به ۷ سال حبس تعزیری، محرومیت از تدریس و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم از سوی دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال حبس تقلیل یافت.

جلسه نخست دادگاه رسیدگی به اتهامات وی پیشتر در تاریخ ۲۹ مهرماه سال گذشته در این شعبه برگزار شده بود. آقای اسلامی در این جلسه از بابت اتهام “همکاری با دول متخاصم خارجی (آمریکا) علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی حاکمیت قانون در کشور چک” محاکمه شده بود.

رضا اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۹۹ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. پس از بازداشت دفتر آقای اسلامی در دانشکده حقوق مورد بازرسی قرار گرفته و شماری از وسایل شخصی وی ازجمله تلفن همراه و لپ تاپ او ضبط شدند. او نهایتا چندی پیش با پایان مراحل بازجویی به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است.

رضا اسلامی، فرزند غلام علی، متولد ۱۳۴۲، متاهل، پدر ۲ فرزند، اهل و ساکن تهران و شهروند دو تابعیتی ایرانی کانادائی است. آقای اسلامی دارای مدرک دکترای حقوق از دانشگاه مک گیل کانادا و یکی از اساتید رشته حقوق بشر و حقوق محیط زیست در دانشگاه شهید بهشتی است.

آقای اسلامی دارای بیش از ۷۰ مقاله داخلی و بین‌المللی در زمینه حقوق بشر است. وی همچنین تاکنون موفق به تالیف و ترجمه بیش از ۱۰ کتاب در زمینه حقوق بشر شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.