احمد مسعود: طالبان، جنگ را بر ما تحمیل کرده و تا آزادی افغانستان می‌جنگیم

جمعه, 5ام فروردین, 1401
اندازه قلم متن

احمد مسعود، رهبر «جبهه مقاومت ملی افغانستان» در پیام ویدیویی به مناسبت سال نو خورشیدی می‌گوید پس از شکست گفتگوها با گروه طالبان، این گروه جنگ بر آنان را تحمیل کرده و جبهه مقاومت ملی تا آزادی افغانستان، مبارزه خواهد کرد.

احمد مسعود چند روز پس از آغاز سال نو خورشیدی، در پیام تصویری به انتقاد از شیوه حکومت‌داری طالبان پرداخته و این گروه را متهم به استفاده ابزاری از دین و تعهدشکنی می‌کند.

احمد مسعود، رهبر «جبهه مقاومت ملی افغانستان» در این پیام خود می‌گوید که طالبان برخلاف وعده‌ای که کرده بودند هنوز با گروه القاعده ارتباط دارد و ادعا می‌کند که القاعده در افغانستان زیر اداره طالبان درحال رشد و بزرگتر شدن است.

به باور احمد مسعود، وعده‌ی طالبان برای مبارزه با تروریسم، فریب و نیرنگی بیش نیست.

چندی پیش، گزارش‌هایی نشر شد که گویا جبهه مقاومت ملی افغانستان برای جلوگیری از جنگ با طالبان، با طالبان گروه وارد گفتگو شده است.

احمد مسعود اما اینک در این پیام خود می‌گوید که به دلیل حرف علما و بزرگان، دست از جنگ کشیدند و با طالبان وارد گفتگو شدند، اما تاکید می‌کند که طالبان خواهان تسلیمی و بیعت جبهه مقاومت ملی بود و حاضر نبود روی راه‌حل دیگری گفتگو کنند. 

مسعود می‌گوید این روزها، طالبان حریم خصوصی مردم را می‌شکنند، آزادی بیان را سلب کرده‌اند، خبرنگاران را سرکوب می‌کنند و سبب فرار مغزها شده‌اند.

مسعود می‌گوید تا روزی که طالبان، روندی را که زمینه آمدن یک حکومت فراگیر و همه شمول را فراهم کند، نپذیرند، آنان به مبارزه‌شان ادامه خواهند داد.

به گفته احمد مسعود، طالبان حاضر به پذیرفتن راه مسالمت‌آمیز نیستند و تاکید می‌کند که حل مشکل افغانستان از راه سیاسی و مبارزه، سبب خوشبختی منطقه و دنیا نیز می‌شود.

به گفته احمد مسعود، تروریسم در افغانستان، خطر جدی به منطقه و دنیا است و از جهان می‌خواهد تا به وضع افغانستان توجه جدی کند.

رهبر جبهه مقاومت می‌گوید، ایجاد حکومتی فراگیر و برآمده از رای مردم که پاسخ‌گو به مردم و جامعه جهانی باشد، باعث جلوگیری از افراطیت و تروریسم در افغانستان خواهد شد.

احمد مسعود از نهادهای حقوق بشری نیز خواسته که فعالیت نظارتی خود را در افغانستان تقویت کرده و طالبان را در قبال قتل‌ها و بازداشت‌ها پاسخ‌گو کنند.

خیلی‌ها باورمندند که اگر طالبان حاضر به ایجاد حکومتی فراگیر و مورد قبول تمام مردم افغانستان نشوند، با گرم شدن هوا ممکن جبهه جنگ برضد طالبان تقویت شود و گروه‌های وقمی ناراض از طالبان که مورد سرکوب این گروه قرار گرفته‌اند، برضد طالبان به پا خیزند.

از: ار ای اف 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.