نیروهای روس خشمگین فرمانده خود را با تانک زیر گرفتند

سه شنبه, 9ام فروردین, 1401
اندازه قلم متن

runover_032822.jpgکیم سنگوپتا – ایندیپندنت فارسی

به گزارش مقام‌ها در غرب و کی‌یف، سربازان روسیه در پی تلفات سنگین یگانشان در نبرد با نیروهای اوکراین، یکی از افسر ارشد خود را با تانک زیر گرفتند.

گفته می‌شود پای سرهنگ یوری مدودف در این حمله به‌شدت آسیب دید؛ حمله‌ای که پس از کشته یا زخمی شدن حدود نیمی از تیپ یک هزار و ۵۰۰ نفری تحت فرماندهی او در رشته درگیری‌های هفته‌های نخست جنگ رخ داد.

برخی از نبردهای سنگین که تیپ ۳۷ در آن شرکت داشت، در ماکاریف، حومه کی‌یف، رخ داد که نیروهای روسیه برای محاصره کردن پایتخت اوکراین در تلاش بودند آنجا را تصرف کنند.

نیروهای اوکراینی اکنون ماکاریف را از روسیه پس گرفته‌اند.

در حالی که کشورهای غربی و اوکراین ادعا می‌کنند بین هفت تا ۱۵ هزار نفر از نیروهای روسیه در نبرد ماه نخست جنگ جان باخته‌اند، کرملین این آمار را تکذیب می‌کند.

گفته می‌شود سرهنگ مدودف برای درمان فوری با هواپیما به بلاروس منتقل شده و در پی این سوءقصد به جانش، مدال شجاعت ارتش روسیه به او اعطا شده است.

هنوز منبع مستقلی خبر این حمله را تایید نکرده اما رمضان قدیروف، فرمانده چچنی که نیروهایش به نفع مسکو در اوکراین می‌جنگند‌، ویدیویی منتشر کرده است که به نظر می‌رسد این سرهنگ را در حال ترک منطقه جنگی به دلایل پزشکی نشان می‌دهد.

یکی از جنگجویان چچنی در این ویدیو می‌گوید: «صبر کنید… حالتان چطور است؟ خوب‌اید؟ با ما صحبت کنید…»

مدودف پاسخ می‌دهد: «خوب‌ام. اهل کجایی؟». قبل از انتقالش (مدودف) از روی برانکارد به او می‌گویند از بدنش، با پتویی که پاهایش را پوشانده، محافظت کند.

قدیروف مدعی شد نجات مدودف گواهی بر موفقیت طرح موسوم به «مقابله با نازیسم» ولادیمیر پوتین در اوکراین است. این فرمانده چچنی نوشت: «دیگر خطری جان او [مدودف] را تهدید نمی‌کند. امیدوارم به زودی دوباره سر پا شود.»

این واقعه را ابتدا رومن سیمبالیوک، روزنامه‌نگار اوکراینی، گزارش کرد. او در پستی در فیس‌بوک نوشت: «یک سرباز در فرصت مناسب در میدان جنگ، با تانک فرمانده تیپ خود، سرهنگ یوری مدودف، را زیر گرفت و هر دو پایش را مجروح کرد.»

از: گویا 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.