فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۵ کارگر در نجف آباد و مهاباد

پنجشنبه, 18ام فروردین, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی دو روز اخیر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۵ کارگر در شهرهای نجف آباد و مهاباد، حین انجام کار دچار حادثه شدند. طی این حوادث یک کارگر جان خود را از دست داد و ۴ کارگر دیگر نیز مصدوم شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، امروز پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱، چهار کارگر در نجف آباد طی حادثه ای در حین کار مصدوم شدند.

سخنگوی اورژانس استان اصفهان در این خصوص اظهار داشت: صبح امروز بر اثر ریزش دیوار در حال ساخت در شهرک صنعتی نجف آباد، چهار کارگر مصدوم شدند.

عباس عابدی سن کارگران را ۱۸ تا ۴۸ سال اعلام کرد و افزود: این مصدومان با ۲ آمبولانس به بیمارستان فاطمه‌الزهرای نجف آباد منتقل شدند.

مرگ یک کارگر در مهاباد

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱، یک کارگر شاغل در یکی از جایگاه های عرضه سوخت CNG شهرستان مهاباد، طی حادثه ای در حین کار جان خود را از دست داد

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: این حادثه پس از سوخت گیری گاز سی ان جی توسط راننده یک خودرو وانت، زمانی روی داد که راننده پیش از جدا کردن نازل اقدام به حرکت کرد و این امر موجب آسیب رسیدن به نازل سوخت شد.

محمد توحیدی ادامه داد: فشار وارده به نازل موجب جدا شدن دسته آن شد که با توجه به فشار قوی پمپ گاز حرکت های شلاقی شلنگ موجب برخورد آن به سر کارگر شاغل در این جایگاه شد.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار داشت: بر اثر شدت برخورد شلنگ سوخت به سر این کارگر، او در دم جان خود را از دست داد.

توحیدی بیان کرد: این کارگر حدود ۴۰ سال سن داشت و ساکن یکی از روستاهای اطراف مهاباد بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.