بسیج “فتا” و کارشناسان پلیس برای بازداشت سه دختری که در آرامگاه نیشابور رقصیدند

شنبه, 20ام فروردین, 1401
اندازه قلم متن
گورستان شهر نیشابور موسوم به گلزار شهدای بهشت فضل
گورستان شهر نیشابور موسوم به گلزار شهدای بهشت فضل 

روز جمعه ۱٩ فروردین، خبرگزاری تسنیم نوشت: “پس از انتشار تصاویر و فیلمی در فضای مجازی از رقص و پایکوبی سه دختر جوان در گلزار شهدای بهشت فضل شهر نیشابور، دادستان نیشابور ‌دستور شناسایی و دستگیری متهمان را صادر کرد”.

 دادستان عمومی و انقلاب نیشابور گفته است که این موضوع حساسی است که “احساسات، افکار عمومی مردم، خانواده‌های شهدا و ایثارگران را جریحه‌دار” می‌کند. به گفتۀ او “‌تیمی متشکل از کارشناسان پلیس فتا با هدایت قاضی کشیک، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرد و در همان ساعات اولیه، متهمان شناسایی و دستگیر شدند”

به گفتۀ دادستان “‌با توجه به اظهار پشیمانی و عذرخواهی رقصندگان، با قرار تأمین کیفری مناسب، پرونده تحت رسیدگی قرار گرفت”.در دو هفتۀ اخیر، انتشار ویدئوهای رقص در اماکن عمومی ایران باب شده. تاکنون چندین ویدئو از رقص زنان و دختران در مترو یا در خیابان منتشر شده است.خبرگزاری فارس می‌نویسد که “در واکنش به این حرمت شکنی، در ساعت ۲۲ مراسم مناجات خوانی در گلزار شهدای بهشت فضل نیشابور برگزار می‌شود”.گورستان بزرگ نیشابور به خاطر وجود آرامگاه فضل بن شاذان، فقیه شیعۀ سدۀ سوم، “گلزار شهدای بهشت فضل” نام گرفته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.