برخورد قهری نیروی انتظامی با تجمع کارگران فولاد اهواز؛ فراخوان تجمع مجدد

یکشنبه, 28ام فروردین, 1401
اندازه قلم متن

اخبار روز

کارگران فولاد اهواز امروز شنبه ۲۷ فروردین طی فراخوان قبلی در برابر استانداری اهواز برای پیگیری مطالبات خود تجمع اعتراضی کردند که طبق گزارش کارگران فولاد در کانال تلگرامی شان با برخورد قهری نیروی انتظامی مواجه شده اند. کارگران معترض برای پیگیری مطالبات خود که در پنج بند عنوان کرده اند برای فردا یکشنبه ۲۸ فروردین فراخوان تجمع مجدد مقابل استاندای اهواز را داده اند. در زیر متن کامل این گزارش و فراخوان آمده است:

باز هم تکرار قصه پر غصه گروه ملی که گویا پایانی در این قصه نیست و همچنان داستان کارگران متجمع در خیابان برای مطالبه پیش پا افتاده ترین حقوق یک کارگر ادامه دارد.
متاسفانه باز هم برگشتیم به دوران استانداری شریعتی که گویا هیچکس زبانمان را نمیفهمد.
در تجمع امروز متاسفانه نیروی انتظامی بعنوان مجری قانون بجای اینکه واقعا قانون را اجرا کرده و دستبند بر دست اختلاسگر و مخل تولید و نظم بزند ، دستبند بر دستان زحمتکش ترین قشر جامعه و کسانی میزند که مطالبه گر استمرار تولید و حداقل حقوق یک کارگر هستند. نیروی انتظامی امروز نه یاریگر مظلوم که در شکل چماق ظالم ظاهر شده و در صف مافیای بانک ملی و نماینده سهم خواه آقای سید کریم حسینی ایستاد.
پس از تجمع امروز و برخورد قهری نیروی انتظامی با کارگران به همکاران گفته شد که جلسه ای در اداره کار برای رفع مشکل پرسنلی که کارتشان بسته شده است تدارک دیده اند.
پس از حضور همکاران در اداره کار به آنها گفته شد که شما مانع تولید هستید و باید طی یک تعهد کتبی متعهد شوید مانع تولید نشوید.
متاسفانه گزارش های وارونه ای که از درون شرکت به گوش مسئولین استانی رسیده باعث شده که این عزیزان یکطرفه به قاضی رفته و باز هم مثل همیشه دیواری کوتاه تر از دیوار کارگر نیافته و تمام کاسه کوزه ها بر سر کارگر بینوا بشکند.
یکبار دیگر و به زبان بسیار ساده و فارسی میگوییم تا باز هم داستان دوران شریعتی استاندار سابق تکرار نشود .
آقایان مسئولین استان و شورای تامین که نیروی انتظامی را به جان کارگر انداخته اید ، دلیل و خواسته بسیار ساده کارگر که باعث شده به خیابان آمده و مطالبه گری نماید به شرح ذیل می باشد :

۱. استمرار تولید ، باز هم تاکید میکنیم استمرار تولید ، اگر معنی آن را متوجه نمیشوید ، منظور از استمرار تولید یعنی اینکه مواد اولیه به خط تولید تزریق شده و محصول تولید کنیم. یعنی اینکه کارگر میخواهد کار کند و تولید دهد.
۲. ورود مواد اولیه ، یعنی اینکه ما میخواهیم مواد اولیه وارد شرکت شود تا بتوانیم تولید کنیم.
پس از دو ماه از وعده ورود ۱۰۰هزار تن شمش توسط شورای تامین هنوز خبری از آن نشده است.
۳. ترمیم و تامین قطعات یدکی خطوط تولید ، یعنی اینکه خطوط تولید نیازمند یکسری قطعات و تعمیرات میباشد تا بتوان با آن تولید انجام دهد.
۴. اجرای طرح طبقه بندی مشاغل که در قانون نیز آمده و حق کارگر گروه ملی نیز میباشد
۵. تعیین تکلیف گروه ملی و خروج از سیطره بانک ملی و بازگشت به بدنه دولت یا یک زنجیره فولادی و عدم دخالت آقای سید کریم حسینی نماینده عده ای خواص در مجلس شورای اسلامی که اینروزها بواسطه افراد ستاد انتخاباتیش که به لطف ایشان به پست و مقامی رسیده اند در تمام امور شرکت دخالت میکند.

تولید و اموال شرکت خط قرمز کارگر میباشد و تا زمانی که کسی از این خطوط قرمز تعدی نکرده باشد کارگر به خیابان نمی آید.
گمان نکنیم دیگر بتوان از این هم ساده تر نوشت تا مسئولین محترم متوجه منظور و خواسته کارگران شرکت گروه ملی اهواز شوند.
اگر بازهم صعوبتی در فهم متن بالا دارید در جمع کارگران حاضر شده و با زبانی ساده تر ، دردشان را از زبان خودشان بشنوید.
وعده ما فردا یکشنبه ۲۸ فروردین ساعت ۹ صبح درب استانداری خوزستان


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.