نماینده ورزقان: مردم زلزله زده هنوز در کانکس زندگی می‌کنند

یکشنبه, 26ام آبان, 1392
اندازه قلم متن

kankes

در حالی‌که درجه هوا در استان آذربایجان شرقی به زیر صفر رسیده است و بارش برف و باران هم آغاز شده، نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفته است این شهر «همانند یک کارگاه» است و «مردم در کانکس‌های موقتی سکونت دارند.»

اله‌وردی دهقانی روز شنبه، ۲۵ آبان، در گفت‌وگو با خانه ملت، خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی، گفته که «زمین لرزه ورزقان خسارت بسیاری را به مردم این منطقه وارد کرد و در شرایط فعلی این شهر همانند یک کارگاه بوده و تعداد بسیاری از منازل و واحدهای مسکونی نیمه کاره رها شده‌ و مردم در کانکس‌های موقتی سکونت دارند.»

۱۴ ماه از دو زلزله‌ای که با قدرت ۶.۲ و شش ریشتر، شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در استان آذربایجان شرقی را لرزاند می‌گذرد. در اثر آن زمین لرزه‌ها بیش از ۳۰۰ نفر کشته و هزاران نفر مجروح شدند. بسیاری از خانه‌ها و ساختمان‌ها نیز تخریب شدند.

در آن هنگام، تاخیر دولت و نهادهای امدادی برای کمک به زلزله زدگان و بی‌توجهی صدا و سیما به انعکاس اخبار مربوط به زلزله در ۴۸ ساعت نخست حادثه، انتقادهای زیادی را در شبکه‌های اجتماعی مجازی به دنبال داشت تا جایی‌که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را به واکنش وا داشت.

اله‌وردی دهقانی، نماینده ورزقان در مجلس، در ۱۴ ماه اخیر بارها از رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان انتقاد کرده است.

آقای دهقانی به سایت خانه ملت گفته که اگرچه «دولت تا به امروز کمک‌های مادی و معنوی فراوانی به مردم زلزله زده ورزقان تزریق کرده و حتی وام ۲۰ میلیون تومانی نیز به مردم این منطقه پرداخت شده»، اما از اینکه «این گونه وام‌های اندک و ناچیز جوابگوی مشکلات اهالی این شهر نبوده»، ابراز تاسف کرده است.

او گفته که «دولت قرار بود وام کم بهره به زلزله زدگان ورزقان اختصاص دهد» و افزوده هرچند «در برخی مناطق این وام به روستاییان و افراد دارای شرایط پرداخت شد» اما «متاسفانه برخی پیمانکاران ساخت و ساز مسکن مبالغی را از مردم دریافت کرده‌اند، اما تا به حال واحد مسکونی نوساز به مردم واگذار نکرده‌اند که این موضوع مشکلاتی را برای ساکنین منطقه در آستانه فصل سرما بوجود آورده است.»

آقای دهقانی همچنین گفته که «بسیاری از راه‌های ارتباطی شهر ورزقان از بین رفته و این منطقه از نظر برق رسانی و آب رسانی با مشکلات جدی مواجه است.»

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی هشدار داده که «اگر دولت و مسئولین ذیربط به مشکلات این منطقه رسیدگی نکنند واحدهای مسکونی ورزقان به شکل نیمه تمام مدت‌ها باقی خواهند ماند.»

استان آذربایجان شرقی از مناطق سردخیز ایران است. بر اساس اطلاعاتی که در سایت اداره کل هواشناسی این استان درج شده، درجه هوای شهرهای زلزله زده این استان در شب‌ها پایین‌تر از صفر است و این مناطق شاهد بارش برف و باران هستند. این در حالی است که هنوز فصل زمستان فرا نرسیده است.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.