اوکراین از کشف گورهای دسته جمعی جدید در نزدیکی ماریوپل خبر داد

جمعه, 2ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

 

مقایسه تصاویر ماهواره‌ای گور دسته‌جمعی احتمالی در روستای منقوش؛ تصویر سمت راست روز ۲۳ مارس ثبت شده و تصویر سمت چپ روز ۲۹ مارس

رادیو فردا

شورای شهر ماریوپل می‌گوید در کورهای دسته‌جمعی کشف‌شده در روستای منقوش که خارج از ماریوپل قرار داد، تا ۹ هزار شهروند غیرنظامی ممکن است دفن شده باشد.

شورای شهر ماریوپل در یک پست تلگرامی به نقل از وادیم بویچنکو، شهردار این شهر، محل این گورهای دسته‌جمعی را یک «بابی یار جدید» توصیف کرده است.

بابی یار نام دره‌ای در مجاورت کی‌یف است که نازی‌های آلمان در جریان تهاجم خود به اتحاد جماهیر شوروی کشتار گسترده‌ای را در آن انجام دادند. برآوردها حاکی از آن است که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار یهودی، اسرای جنگی و کولی‌ها در این منطقه به دست آلمان‌ها قتل‌عام شدند.

شهردار ماریوپل اظهار داشت: «آن زمان هیتلر یهودی‌ها، کولی‌ها و اسلاوها را کشت. و حالا پوتین اوکراینی‌ها را نابود می‌کند. او تاکنون نیز ده‌ها هزار غیرنظامی را در ماریوپل کشته است.»

آقای بویچنکو افزود: «این رخداد باید واکنش قدرتمند تمام جهان را موجب بشود. ما باید به هر طریق ممکن این نسل‌کشی را متوقف کنیم.»

کارخانه آهن و فولاد آزوف‌استال در ماریوپل
بیشتر در این باره:

محاصره «صدها غیرنظامی» در آزوف‌استال ماریوپل؛ پوتین: حتی یک پشه هم نباید فرار کند

شهردار ماریوپل ساعاتی پیش از آن در بیانیه مجزایی مدعی شده بود که روس‌ها گودال‌های عظیمی در نزدیکی منقوش (۱۲ کیلومتری غرب ماریوپل) حفر کرده‌اند و با انداختن اجساد در آن «جنایات جنگی خود را مخفی می‌کنند».

رسانه‌های اوکراینی روز پنج‌شنبه تصاویری ماهواره‌ای از منهوش منتشر کردند که به گفته آنها نشان‌دهنده گورهای دسته‌جمعی است. خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد که قادر به راستی‌آزمایی این ادعاها و تصاویر نیست.

پیش از این کشف گورهای دسته‌جمعی در شهرک بوچا خشم جهانی را برانگیخته بود. بوچا که در مجاورت کی‌یف واقع است، مدتی در اشغال ارتش روسیه بود و با عقب‌نشینی نیروهای روسی از منطقه، این گورهای دسته‌جمعی کشف شد.

پلیس اوکراین می‌گوید اجساد بیش از ۹۰۰ شهروند غیرنظامی در منطقه حومه کی‌یف کشف شده است که بیشتر آنها به ضرب گلوله کشته شده‌اند. کرملین اما وقوع کشتار بوچا و دیگر مناطق اطراف کی‌یف را تکذیب کرده است.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس و رادیو فردا؛ س.ن

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.