تجمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به «فضای پلیسی»

یکشنبه, 4ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

گروهی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به «فضای پلیسی»،«ایجاد رعب و وحشت و تهدید دانشجویان» و «گسترش دخالت در پوشش دانشجویان حتی خارج از دانشگاه» تجمع کردند.

تجمع در دانشگاه علم و صنعت چهار روز پس از ضرب و شتم یکی از اعضای انجمن اسلامی هنگام توزیع بیانیه اعتراضی به اقدامات حراست و سرپرستان خوابگاه‌های دختران برگزار شده است.

دانشجویان شعارهایی از جمله «خوابگاه دخترانه یک بندی از زندانه»،«‌حراست پلیسی نمی‌خواهیم» و «حراست بترسید ما همه با همه هستیم» سردادند.

معترضان همچنین با قرائت بیانیه‌ای خواستار توقف گشت زنی نیروهای حراست در سطح دانشگاه با موتور ، توقف پیگرد دانشجویان احضار شده به کمیته انضباطی، رفع محدودیت رفت و آمد خوابگاه‌ها و حذف سرشماری شبانه خوابگاه‌ها شدند.

در روزهای گذشته نیز رسانه‌ها و دانشجویان از وجود «گشت ارشاد موتوری» در دانشگاه‌های امیرکبیر و تهران خبر داده بودند.

بنابر این گزارش، این گشت موتوری درباره حجاب و همچنین کنار هم نشستن دختران و پسران به دانشجویان تذکر می‌دهد و شماره دانشجویی آنان را یادداشت می‌کند.

در همین حال دانشجویان معترض دانشگاه علم و صنعت در بیانیه خود اعلام کردند که هدف از تشدید فشارها بر فعالان دانشجویی، همراه با فشارهای روزانه بر عموم دانشجویان «سرکوب و خنثی کردن پتانسیل سیاسی دانشگاه» است.

انجمن اسلامی دانشجویان علم و صنعت نیز پیش از این در بیانیه‌ای به اقدامات حراست و سرپرستان خوابگاه‌های دختران و مواردی همچون «تذکر حجاب، ضبط غیرقانونی کارت دانشجویی، ارعاب و تهدید به پرونده‌سازی و دخالت در پوشش در هنگام ترک خوابگاه» اعتراض شده بود.

این انجمن روز ۳۰ فروردین خبر داد که ماموران حراست یک عضو انجمن را در در حین توزیع این بیانیه با موتور تعقیب و ضرب و شتم کرده و گلوی او را فشار داده‌اند.

فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از فروردین‌ماه و پس از دو سال بار دیگر حضوری شده است.

از: ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.