مرگ سالیانه ۸۰۰ کارگر در پی وقوع حدود ۱۳ هزار حادثه ناشی از کار

جمعه, 9ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – رئیس انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای از وقوع سالیانه ۱۳ هزار حادثه ناشی از کار در ایران خبر داد. به گفته وی، ۸۰۰ مورد از این حوادث منجر به مرگ کارگران می شود. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، سالانه به‌طور میانگین ۱۳ هزار حادثه ناشی از کار در ایران رخ می‌دهد.

رئیس انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای با اعلام این خبر گفت: این حوادث که در پی فقدان ایمنی کار روی می‌دهد، سالیانه “۷۰۰ تا ۸۰۰” کارگر در کشور را به کام مرگ می‌کشاند.

حسن اصیلیان خاطرنشان کرد: “به دلیل ترس، بسیاری از گزارش‌هایی که می‌توانند از آسیب‌های جدی پیش‌گیری کنند ارائه داده نمی‌شوند. در مقابل محیط‌های کاری که در آن‌ها تعداد کارگر مشارکت‌کننده بیشتر است، ۶۴ درصد حوادث ایمنی و ۵۸ درصد حوادث منجر به راهی شدن به بیمارستان کمتری گزارش‌شده است.

وی اظهار داشت: بیماری‌های ناشی از کار، دلیل “۸۱ درصد” از مرگ‌های مربوط به مشاغل است و حوادث سهم “۱۹ درصدی” از مرگ‌های حین کار را به خود اختصاص داده است.

اصیلیان در پایان عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، زیان‌های اقتصادی ناشی از عدم رعایت بهداشت حرفه‌ای در جهان مجموعاً بیش از  ۴۲ تا ۴۰ درصد از درآمد سرانه هر کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.