تجمع اعتراضی کارگران شهرداری شوش/ اعتصاب کارگران صنعت نفت در سه شرکت مجزا

شنبه, 10ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت، شماری از کارگران شهرداری شوش در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به تجمع زدند. همزمان، گروهی از کارگران پروژه ای صنعت نفت شاغل در شرکت IGC در دهلران، شرکت پیمانکاری شیروانی در پتروشیمی دماوند و همچنین شرکت پیمانکاری قیطاسی واقع در اسلام‌آباد غرب، دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیت روزانه خود امتناع کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماری از کارگران شهرداری شوش، در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارگران، عدم دریافت ۴ ماه حقوق و دو ماه حق بیمه، عدم تبدیل وضعیت استخدامی و فقدان امنیت شغلی را از دلایل برگزاری این تجمع عنوان کردند.

آنها گفتند: امروز ششمین روز هفته کارگر است که برای بیان مطالباتمان به فرمانداری شهرستان شوش مراجعه کردیم اما موفق به گفتگو با مسئولان نشدیم لذا اعتراض صنفی خود را به اداره کار شهرستان انتقال دادیم که باز هم نتیجه نداد.

این کارگران گفتند: چهار ماه است حقوق‌مان به تاخیر افتاده و بیش از دو ماه حق بیمه‌مان پرداخت نشده است؛ آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به بهمن ماه سال گذشته بوده که پایان اسفند به همراه عیدی پرداخت شده است؛ قرار بود بعد از تعطیلات نوروز بخش دیگری از معوقات نیز به حساب کارگران واریز شود؛ امری که تاکنون صورت نگرفته است.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت: در مجموعه شهرداری شوش بیش از ۳۰۰ نفر تحت مسئولیت پیمانکاران مختلف با ۱۷ تا ۱۸ سال سابقه کار مشغول کارند که جدا از معوقات مزدی و بیمه‌ای در طول فعالیت شغلی‌شان به دنبال تبدیل وضعیت شغلی خود بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در نتیجه حضور پیمانکار مطالباتمان به صورت حداقلی پرداخت می‌شود و این موضوع ما را در شرایط بد مالی قرار داده است، افزود: بارها مسئله تبدیل وضعیت استخدامی خود را از شهرداری و شورای اسلامی شهر شوش مطالبه کرده‌ایم اما باوجود آنکه از مشکلات ما کارگران با پیمانکاران باخبرند، اقدامی انجام نمی‌دهند.

او افزود: در چند سال گذشته حقوق کارگران پیمانی شهرداری شوش معمولا با سه تا شش ماه تاخیر پرداخت می‌شد اما حقوق کارکنان و کارگران قرارداد مستقیم شهرداری تقریبا به‌روز بوده است.

به گفته وی؛ علاوه بر پرداخت دستمزدهای پایین، مسئله فقدان امنیت شغلی نیز ازجمله نگرانی‌های کارگران پیمانکاری شهرداری شوش است.

اعتصاب کارگران پروژه ای صنعت نفت در سه شرکت مجزا

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، جمعی از کارگران پروژه‌ای شرکت IGC شاغل در پروژه‌ی مجتمع گاز NGL3100 واقع در منطقه دشت عباس شهرستان دهلران، دست به اعتصاب زدند.

همزمان گروهی از کارگران پروژه‌ای شرکت پیمانکاری شیروانی شاغل در پتروشیمی دماوند و همچنین کارگران پروژه‌ای ساخت مخازن شاغل در پیمانکاری قیطاسی واقع در اسلام‌آباد غرب نیز دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیت روزانه خود امتناع کردند.

این کارگران خواستار افزایش دستمزد، برخورداری از ۱۰ روز استراحت در ازای ۲۰ روز کار و تحقق دیگر مطالبات خود هستند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.