مصدومیت ۳ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار/۲۰ کارگر در یزد مسموم شدند

چهارشنبه, 14ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۳ کارگر در قشم و رشت طی دو حادثه‌ جداگانه دچار مصدومیت شدند. همچنین ۲۰ کارگر در منطقه ساغند یزد دچار مسمومیت غذایی شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، رئیس بیمارستان پیامبر اعظم قشم از مصدومیت یک کارگر خبر داد.

مجتبی اسمعیلی گفت: مرد ۴۸ ساله ای که در حین انجام کار دچار برق گرفتگی و سپس سقوط از ارتفاع ۸ متری شده بود، جان سالم به در برد.

 وی بیان کرد: این بیمار که به علت شدت جراحات وارده در حالت نامناسبی قرار داشت، پس از انجام اقدامات اولیه توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان قشم منتقل شد.

متخصص جراحی عمومی و سرپرست تیم جراحی در این باره گفت: در ابتدا بیمار به علت آسیب های وارده و خونریزی وسیع به اتاق عمل و تحت عمل جراحی قفسه سینه قرار گرفت.

مریم جعفری ادامه داد: با توجه به اینکه بیمار دچار سقوط از ارتفاع نیز شده بود تحت عمل جراحی توسط متخصص جراحی مغز و اعصاب از ناحیه مهره های کمر قرار گرفت که عمل صورت گرفته نیز با موفقیت انجام شد.

مصدومیت ۲ کارگر در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دو کارگر در رشت طی حادثه‌ای دچار مصدومیت شدند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: با گزارشی مبنی بر سقوط ۲ کارگر ۳۶ و ۵۲ ساله از طبقه چهارم ساختمان در دست ساخت، ۵ آتش‌نشان با ۲ خودروی نجات و نردبان هیدرولیک به محل حادثه اعزام شدند.

شهرام مومنی افزود: بر اثر اصابت بالابر با سیم فشار قوی، این ۲ کارگر دچار برق گرفتگی شده و بر اثر پرتاب شدن از طبقه چهارم به طبقه سوم، دچار شکستگی و سوختگی شدند.

وی اضافه کرد: گروه عملیاتی مصدومان را با نردبان هیدرولیک و سبد نجات به سرعت و دقت به پایین ساختمان منتقل کرده و به گروه فوریت‌های پزشکی اورژانس گیلان تحویل دادند.

مسمومیت ۲۰ کارگر در یزد

به گزارش رکنا، ۲۰ کارگر در یزد دچار مسمومیت غذایی شدند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی یزد گفت: این حادثه ساعت ۸:۴۴ امروز در خوابگاه کارگران در منطقه ساغند رخ داد.

وی ادامه داد: ۲ نفر با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل، تعدادی با وسیله نقلیه عمومی شرکت به درمانگاه رباط پشت بادام اردکان اعزام و بقیه به صورت‌ سرپایی درمان شدند. در گزارش اورژانس یزد به علت و جزئیات این حادثه اشاره ای نشده است.

ساغند در محدوده جغرافیایی بخش خرانق اردکان و در مسیر شهر یزد به طبس از توابع خراسان جنوبی قرار دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.