تداوم اعتراضات مردمی به اعدام، در استان کردستان؛ گزارش تصویری

پنجشنبه, 30ام آبان, 1392
اندازه قلم متن

tazahorat alayhe edam 2

اعتراض به اعدام زندانیان سیاسی، درشهرهای مریوان، سقز، بانه، سنندج، سلماس و سردشت و پیرانشهر همچنان ادامه دارد. مردم و جوانان این شهرها با راهپیمایی، نصب تراکت و شعارهایی در سطح شهر با مظنون ” اعدام نه”، خواهان آزادی زندانیان سیاسی بویژه زندانیان سیاسی کرد، “زانیار و لقمان مرادی” که حکم اعدامشان قریب الوقوع میباشد، هستند.

بنا بر اطلاع”کمپین صلح فعالان در تبعید”، همزمان با چسباندن پوستر”حبیب‌الله گلپری‌پور, رضا اسماعیلی” دو تن از زندانیان اعدام شده و “زانیار و لقمان مرادی” دو زندانی در انتظار اجرای حکم اعدام؛ در برخی دانشگاه های استان کردستان؛ بیانیه‌هایی نیز درمحکومیت اعدام زندانیان سیاسی کرد در برخی شهرها پخش شده که در آن از مردم خواسته شده که سکوت اختیار نکنند.

در همین خصوص و بنا بر گزارش منابع محلی به این کمپین، همراه با موج اعتراضات در خصوص اعدام ها در جمهوری اسلامی ایران، روز یک‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲،جمعی از جوانان کرد اهل دهستان “پسوه” با حمل پلاکاردهایی با مظنون “اعدام نه …” و “آنان مگر چه می‌خواستند جز برابری و آزادی”، رویکرد سرکوب و اعدام های خصمانه در جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کردند.

طبق این گزارش، تاکید این جوانان که خود را از اعضای موسوم به “جمعیت جوانان آزادیخواه پیرانشهر”، معرفی می کردند، به اعدام سه زندانی کرد، “حبیب‌الله گلپری‌پور, رضا اسماعیلی و شیرکو معارفی” بوده است. آنها اعلام کردند تا زمان توقف سرکوب و اعدام زندانیان سیاسی کرد در جمهوری اسلامی ایران، از پای نخواهند نشست.

طی هفته‌های گذشته این چندمین بار است که جوانان شهرهای مختلف استان کردستان دست به فعالیت تبلیغی و اعتراضی می‌زنند.

گفتنی است در مهرماه سال جاری کمپین بین المللی حقوق بشر و مرکز اسناد حقوق بشر ایران با انتشار بیانیه ای گفتند که ایران از زمان تحلیف حسن روحانی در مردادماه ۱۲۵ نفر را اعدام کرده و این آمار از آن زمان تا کنون از ۲۰۰ مورد نیز گذشته است.

در همین رابطه روز گذشته در کمیتۀ سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که از حقوق بشر در ایران دفاع می‌کند، قطعنامه ای در خصوص نقض حقوق بشر در ایران با ۸۳ رای موافق و ۳۶رای مخالف و ۶۲ رای ممتنع، به تصویب رساند که موج اعدام ها در جمهوری اسلامی ایران، از موارد اصلی اعتراض در این قطعنامه بوده است.

تصاویر زیر مربوط به اعتراض جوانان دهستان “پسوه” از توابع پیرانشهر می باشد:

tazahorat alayhe edam 4

tazahorat alayhe edam 3

tazahorat alayhe edam 2


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.