تغییر دائمی قوانین علت خروج ۴۰۰۰ پزشک و محقق از کشور

دوشنبه, 19ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که چهار هزار پزشک و محقق از کشور خارج شده‌اند، گفت: علت خروج این متخصصان از کشور تغییر دائمی قوانین و مقررات است.

به گزارش ایسنا، حسین قناعتی در نشست تخصصی دیپلماسی علمی و فناوری؛ فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها که امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاه‌های علوم پزشکی بیشتر از دانش‌آموختگان سایر رشته‌های غیرپزشکی به هدف خود رسیده‌اند، افزود: در رشته‌های فنی و دیگر رشته‌ها تحقق این هدف کمتر دیده می‌شود.

وی اضافه کرد : علاوه بر آن دانشگاه علوم پزشکی تهران در مقایسه با سایر مجموعه‌های دانشگاهی، بیشترین محصولات فناورانه پزشکی را تولید کرد.

قناعتی دلیل این توفیق را  تلفیقی از رشته‌های فنی و پزشکی در این دانشگاه عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بین هفت تا هشت کشور منطقه تقاضای همکاری علمی و پزشکی با ایران را دارند، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ هزار صندلی دانشگاهی برای جبهه مقاومت ظرفیت داریم. در این زمینه آیت الله سیستانی، مرجع تقلید شیعیان عراق تاکید دارند که جوانان عراقی در کشورهای شیعه خارج تربیت شوند.

وی همچنین درباره دانشجویان بین‌المللی که امکان ورود به کشور ندارند، تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال حاضر با مشکل ورود هزار و ۱۰۰ دانشجوی خارجی مواجه هستند و از وزارت امور خارجه تقاضا داریم مشکلات این دانشجویان را برطرف و موانع پیش روی آنها را بازبینی کنند.

وی درباره خروج محققان و پزشکان از کشور، تاکید کرد: چهار هزار پزشک و محقق از کشور خارج شده‌اند و بر اساس مقالاتی که مطالعه کرده‌ام، قیمت یک پزشک بین یک تا پنج میلیون دلار است. با این حساب، ۲۰ میلیارد دلار متخصص از دست داده‌ایم، در حالیکه با هزینه کمتری می‌توانستیم آنها را در کشور نگه داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران علت خروج این متخصصان  از کشور را، تغییر دائمی قوانین و مقررات دانست و تاکید کرد: این قوانین و مقررات که بیشتر به مجلس بر می‌گردد، ما را اذیت می‌کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.