رهایی ۵ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

شنبه, 24ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – پنج زندانی در بندرعباس، کرج، رفسنجان، قیروکارزین و کوه چنار که پیشتر در پرونده‌های جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. همچنین رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از رهایی ۶ زندانی محکوم به اعدام در این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، رییس کل دادگستری هرمزگان از آزادی یک زندانی محکوم به اعدام در این استان خبر داد.

مجتبی قهرمانی اظهار داشت: در نتیجه اعزام هیئت صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس به استان سیستان و بلوچستان و برگزاری جلسات متعدد با اولیای دم یک پرونده قتل عمد، خوشبختانه تلاش‌های اعضای این هیئت منجر به ایجاد مصالحه گردید و در نتیجه آن، والدین مقتول، رضایت خود را اعلام نمودند و محکوم این پرونده از اعدام رهایی یافت.

رهایی یک زندانی از اعدام در کرج

به گزارش ایلنا، رئیس دادگستری استان البرز گفت: یک زن تبعه کشور افغانستان که نزدیک به سه سال به جرم قتل در زندان بود با تلاش قاضی دادسرای کرج و رئیس زندان و گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت.

حسین فاضلی هریکندی در تشریح جزئیات این پرونده، گفت: متهم در سال ۱۳۹۸ پس از مشاجره لفظی و درگیری با همسرش، وی را به قتل می رساند که با رسیدگی به پرونده، به اعدام محکوم و پس از طی مراحل قانونی مقرر شده بود حکم صادره در ندامتگاه مرکزی کرج به مرحله اجرا درآید.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: اولیای دم که شامل پدر و مادر مقتول بودند ابتدا اصرار بر اجرای حکم داشتند اما با تلاش‌ها و صحبت‌های انجام شده توسط قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای کرج و رئیس زندان نهایتا پس از ساعت‌ها مذاکره، رضایت خود را نسبت به عدم اجرای حکم اعلام کردند.

رهایی ۲ زندانی در استان فارس

به گزارش ایرنا، دو زندانی محکوم به اعدام در استان فارس با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: دو نفر از محکومین به اعدام در استان فارس در حوزه های قضایی قیروکارزین و کوه چنار با جلب رضایت اولیاء دم و در نتیجه تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان بخشیده شدند.

کاظم موسوی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶ پرونده قتل در استان به مصالحه ختم شده است.

رهایی یک زندانی در رفسنجان

به گزارش آنا، دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان از رهایی یک محکوم به اعدام در این شهرستان خبر داد.

ایمان شهسواری به جلب رضایت اولیای دم این پرونده پس از گذشت هفت سال اشاره کرد و افزود: متهم این پرونده در سال ۱۳۹۴ مرتکب قتل عمدی و روانه زندان شد که اولیای دم در زمان اجرای حکم، رضایت دادند.

رهایی از اعدام ۶ زندانی در سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از رهایی ۶ زندانی محکوم به اعدام در این استان طی سال جاری خبر داد.

 علی مصطفوی نیا گفت: ۴ نفر از این افراد در ماه رمضان از مجازات اعدام رهایی یافته اند و دو نفر دیگر نیز در فاصله کوتاه بعد رمضان تا کنون اخذ رضایت شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.