کمپین دفاع از رضا شهابی از وخامت وضعیت جسمی او در زندان اوین خبر داد

یکشنبه, 25ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

رضا شهابی پیش از این نیز بارها بازداشت و به اتهام‌های امنیتی سال‌های طولانی را در زندان سپری کرده بود.

رادیو فردا

کمپین دفاع از رضا شهابی می‌گوید وضعیت جسمی این فعال کارگری در بند ۲۰۹ زندان اوین رو به وخامت گذاشته و این در حالی است که به درخواست بازجویان وزارت اطلاعات، بازداشت موقت او به مدت یک ماه تمدید شده است.

این کمپین روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت در گزارشی اعلام کرد که فشار خون آقای شهابی بالا رفته، دچار کمردرد شدید شده و بی‌حسی سیستم عصبی او دوباره عود کرده است.

این اطلاعیه می‌افزاید رضا شهابی روز یکشنبه به خانواده خود خبر داد که بازداشت موقت او توسط دادیاری شعبه دوم مقدس اوین و به درخواست بازجویان اطلاعات، به مدت یک ماه تمدید شده است.

کمپین یاد شده تاکید کرده که رضا شهابی باید به صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل شود و بازجویی و تحت فشار قرار دادن او در این شرایط جسمی، مصداق بارز «شکنجه‌های شدید جسمی» است.

آقای شهابی که عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران است، روز ۲۲ اردیبهشت توسط ماموران وزارت اطلاعات در خانه خود بازداشت شد.

هنوز گزارشی از دلایل بازداشت این فعال کارگری منتشر نشده است. آقای شهابی پیش از این نیز بارها بازداشت و به اتهام‌های امنیتی سال‌های طولانی را در زندان سپری کرده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.