اعلامیه مشترک دعوت به تظاهرات: از قیام تهیدستان حمایت کنیم‎!‎

جمعه, 30ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

بار دیگر نظام انسان ستیز جمهوری اسلامی با تصمیمات جدید اقتصادی، بار جدیدی از فقر و فلاکت ‏را بر دوش مردم ایران نهاده است. تصمیمی که نتیجه‌ی آن افزایش چند برابری قیمت مواد غذایی و ‏نیازهای اولیه‌ی زندگی مردم بوده، هزینه‌های تداوم حکومت جمهوری اسلامی را بیش از پیش به ‏مردم تحمیل می‌کند. در واکنش به این تصمیم، و در اعتراض به فقر و فلاکت فزاینده‌ی چهل و ‏دوساله، مردم در چندین شهر کشور به‌پاخواسته‌اند و از روز آغازین تجمع نیز در شعارهایشان، ‏مسببین این فلاکت را هدف قرار داده‌اند.

حسب روال این ۴۲ سال، جمهوری اسلامی پاسخی جز خون و گلوله و سرکوب برای این ‏اعتراضات نداشته است. بر اساس اخبار  منتشر شده، تاکنون ده‌ها نفر در این اعتراضات کشته و ‏زخمی و صدها تن از مردم معترض در استان‌های لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد ‏تهدید، بازداشت و شکنجه شده‌اند‎.

اعتراضات پیش‌رونده‌ی مردم ایران، به‌ویژه پس از دو خیزش سراسری دی‌ماه ۹۶ و آبان‌ماه ۹۸، با ‏برگزاری ده‌ها تجمع و اعتصاب کوچک و بزرگ توسط کارگران، معلمان، رانندگان اتوبوس، ‏پرستاران و سایر اقشار و جنبش‌های اجتماعی خودنمایی کرده است و اکنون در این بزنگاه تاریخی، ‏مردم حق خود را در خیابان، این پاشنه‌ی آشیل جمهوری اسلامی طلب می‌کنند‎.

ما، تشکل‌های آزادی‌خواه، جمهوری‌خواه و عدالت‌طلب ایرانی در بلژیک، ضمن همراهی با این ‏اعتراضات مردمی، نسبت به عواقب سرکوب، به تمام آمران و عاملان جنایت هشدار می‌دهیم که ‏روز دادخواهی نزدیک است. در حمایت از این اعتراضات، ما در تجمع تدارک‌دیده‌شده توسط ‏‏«کمیته دفاع از مبارزات مردم ایران ـ بلژیک» در روز شنبه، ۲۱ ماه مه، ساعت چهار و نیم در ‏برابر سفارت جمهوری اسلامی، واقع در خیابان روزولت در بروکسل شرکت خواهیم کرد‎.

از همه هم‌میهنان ساکن بلژیک درخواست می‌کنیم به جمع تظاهر کنندگان بپیوندند تا صدای ملت ‏ایران هر چه رساتر در جهان شنیده شود‎.

زمان: شنبه ۲۱ ماه مه ۲۰۲۲- ساعت چهار و نیم
مکان: روبروی سفارت جمهوری اسلامی در خیابان روزولت

فدراسیون اروپرس
انجمن دوستی ایران – بلژیک
جمهوریخواهان سکولار و دمکرات ایران در بلژیک
حزب چپ ایران (فدائیان خلق)-بلژیک

از: ایران امروز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.